Седмицата: Cadillac показа електрическия Escalade, BMW бронира i7

Прототипът Opel Experimental показва плановете на бранда за бъдещето, Hennessey извади карбонов хиперкабриолет за $3 млн.

,
седмицата 13 август

CarMarket.bg

Cadillac Escalade няма нужда от представяне. Това е моделът, който крепи марката и който години наред е американският аналог на автомобилен лукс. Escalade е с култов статут зад Океана.

През седмицата моделът преминава най-радикалната си промяна. Тя бе очаквана от доста време, след като се разбра, че Cadillac ще стане изцяло електрическа марка до 2030 г. Очаквано бе да видим и електрически Escalade, което става сега.

Cadillac Escalade IQ e впечатляващ както с цифрите във визитката си, така и с дизайна си, който комбинира елементи от Lyriq и Escalade. Резултатът е поразителен и доста по-спортно оформен екстериор, отколкото бяхме свикнали да виждаме.

Всичко в Escalade IQ е огромно: до 720 км пробег на ток, има 55-инчов дисплей. Цифрите продължават: дълъг е 5,7 метра, мощен е 760 к.с., предлага се с аудио система с 36 високоговорителя…

BMW представи първия си брониран електрически автомобил. Това е новият i7 Protection, който покрива изискванията за защита VR9 „без никакви ограничения“, казва компанията.

Автомобилът използва BMW Protection Core – структура на купето, която е от подсилена стомана. Към нея са добавени допълнителни бронирани плочи на пода и покрива. Използвано е и бронирано стъкло. То може да издържи на стрелба с 7.62х54 R амуниции. Може дас е поръча и допълнителна бронировка на определени зони на купето срещу клас VPAM 10 амуниции.

През седмицата Opel показа прототипа Experimental. Колата показва бъдещето на бранда и голяма роля в него ще има идеята за дигитална детоксикация. Това не означава, че Opel Experimental е „аналогов“. Напротив, технологии не липсват, но те са насочени към това да решават конкретни нужни и да не се опитват постоянно да привличат вниманието на шофьора и пътниците.

Тексаската Hennessey ни представr корбоновия Venom F5 Revolution Roadster, който ще бъде направен в тираж от 12 екземпляра, всеки от които ще стартира от $3 млн. Направени са редица аеродинамични промени, в това число много по-големи преден и заден сплитери, откроимо задно крило, прекалибрирано окачване, нови джанти и дигитална пистова телеметрия. Revolution Roadster е с високо монтиран централен въздухозаборник, пренесен от Revolution Coupe, който вкарва въздух за охлаждане на двигателния отсек.

През седмицата ви разказахме интересната история на първото 10-цилиндрово М5, но не V10, а W10. Да, имало е и такова, един екземпляр е (Е39), направен от… Volkswagen. Въпросното М5 просто е използвано за „муле”, а VW са тествали двигателя, който така и не стига до серийно производство.

Интересните разкази продължихме с историята на Bugatti EB112, с което компанията отдава почит по повод 85-годишния юбилей на Джорджето Джуджаро. Погледнахме и назад в 60-годишната история на Lamborghini с един напоителен разказ за прототипите, които компанията от Сант’Агата Болонезе е лансирала през тези шест десетилетия. Много са, адски много и адски интересни.

През седмицата Hyundai разпространи повече технически подробности за своя флагман Santa Fe. Стана ясно още, че Ford ще отложи пазарния дебют на електрическия Explorer с половин година.

Brabus доработи Maybach S 680, за да му иска цената на RR Phantom, Fisker показа кабриолета Ronin, който ще има над 1000 к.с. и близо до 1000 км пробег на ток.

В България Toyota предлага отстъпка до 10 000 лв. и подарък зарядна станзия 22 kW за първия си електромобил. А какво може да се случи и как да действате, ако сипете грешното гориво в резервоара – може да прочетете ТУК.

седмичен обзор