К огато свалят покривалото от Bugatti EB112 на салона в Женева през 1993 г., медиите се съгласяват с едно: дизайнът и инженерингът са сензационни. Създавайки напълно нов ултра луксозен Grand Tourisme сегмент по начин, който е по силите само на Bugatti, черпейки вдъхновение от впечатляващата си история и отдаденост на върховните технологии, EB112 преосмисля изцяло идеята за седана.
Джорджето Джуджаро продължава да гледа на EB112 с чисто възхищение: „EB112 в много отношения беше кола мечта и предшественик на това, което днес познаваме като високопроизводителни фастбек модели. Той безупречно съчетава дизайн с технологични и инженерни характеристики, които изпреварват значително времето си.“
В много отношения EB112 днес се смята за духовен предшественик на Veyron и Chiron.
Така например решетката е пряко отговорна за оформянето и разположението на радиаторната решетка, която украси Veyron 10 години по-късно. В същото време надлъжното „ребро”, започващо от предния капак, и минаващо пред дължината на покрива и задното стъкло, е стилистично намигване към Bugatti Type 57 SC Atlantic. По-късно този елемент е фино пресъздаден първо при Veyron, след това и при Chiron.
Красиво и вечно, но също така и революционно, изцяло алуминиевото купео на EB112 покрива монокок от въглеродни влакна, зает от EB110. Тази технология на каросерията и шасито все още е новаторска в сегмента на спортните автомобили през 1993 г.
Световната премиера на модела в Женева е гвоздеят на програмата в „Палекспо” тогава. Разработен през месеците, предшестващи международното швейцарско изложение, EB112 е закаран на щанда на собствен ход. Задвижването също е новаторско, с 60-клапанов (пет на цилиндър) 6,0-литров V12 двигател, съчетан с шестстепенна ръчна трансмисия и усъвършенствана система за задвижване на четирите колела.
Атмосферният V12 генерира 460 к.с. при 6300 об./мин, въртящият момент от 590 Нм се достига при 3000 об./мин. Възможна е максимална скорост е 300 км/ч, а EB112 може да ускори до 100 км/ч за 4,3 секунди.
Системата за задвижване на четирите колела на EB112 е еволюция на доказана, усъвършенствана технология в EB110. С EB112 разделянето на въртящия момент 38% отпред и 62% отзад.