Cadillac Escalade няма нужда от представяне. Това е моделът, който крепи марката и който години наред е американският аналог на автомобилен лукс. Escalade е с култов статут зад Океана.
Днес моделът преминава най-радикалната си промяна. Тя бе очаквана от доста време, след като се разбра, че Cadillac ще стане изцяло електрическа марка до 2030 г. Очаквано бе да видим и електрически Escalade, което става сега.
Cadillac Escalade IQ e впечатляващ както с цифрите във визитката си, така и с дизайна си, който комбинира елементи от Lyriq и Escalade. Резултатът е поразителен и доста по-спортно оформен екстериор, отколкото бяхме свикнали да виждаме. Това е и очаквано, защото аеродинамиката е основният фактор за консумацията на електричество при електромобилите.
Cadillac Escalade IQ
Дизайнерите са положили сериозен труд, за да снижат коефициента на челно въздушно съпротивление с около 15%. Линиите са много по-изгладени, 24-цоловите джанти са с аеро дизайн, таванът е стъклен с UV защита. Най-откроимата прилика с Lyriq се забелязва отпред, където виждаме черна кристална решетка. Тя е напълно затворена и в нея са вградени светлинните подписи. Фаровете също са специфично оформени. Отпред са вертикални, задните са тънки и много по-иновативни спрямо моделите с ДВГ.
Escalade IQ има „eTrunk”, който се отваря и разкрива отделение за съхранение с обем 345 литра и тапициран под. Клиентите, искащи да оставят още по-голямо впечатление у останалите, могат да поръчат система за отваряне на четирите врати при натискане на един бутон. Тя може да отваря само шофьорската врата, когато водачът се приближи към нея.
На клиентите ще се предлагат версии Luxury и Sport. Първата ще залага на алуминиеви акценти, втората на тъмни метални части. Клиентите могат да изберат и двуцветно изпълнение на екстериора с контрастиращ черен покрив.
Що касае размерите, моделът е дълъг 5697 мм, широк е 2389 мм, висок е 1934 мм, а междуосието му е колосалните 3460 мм. За да придобият измерение тези параметри, моделът е с 69 мм по-къс от Escalade ESV, макар междуосието му да е нараснало с 53 мм.
Интериорите на Cadillac често оставяха доста какво да се желае, бяха добри за GM, но не и конкурентни. Промяната започна с Lyriq, който направи първите крачки, а сега Escalade IQ буквално тича. Качеството на материалите и финалната сглобка най-после изглежда достойна за конкуренция с BMW и Mercedes, което прави 6-цифрената цена на модела по-лесна за преглъщане.
Купето е силно вдъхновено от ултра луксозния Celestiq, оборудвано с 55-инчов извит дисплей. Около 35 инча са предназначени за водача и тук се включва централната инфоразвлекателна система с вграден Google. Водачът и пътниците разчитат на Google Maps, Google Assistant и Google Play, от където могат да теглят приложения.
Виждаме и 11-инчов команден център на нивото на тунела между седалките, от който се контролира климатикът и настройките на автомобила.
Специалните клиенти могат да изберат пакета Executive Second-Row Seating, който предлага централна конзола, както и две кресла с подгрев, вентилация и масаж. Има и два 12,6-инчови дисплеи, заден команден център и сгъваеми масички.
Стандартно моделът е оборудван с аудио система AKG Studio с 19 високоговорителя, но като опция може да се поръча AKG Studio Reference с 36 високоговорителя. Ако тя бъде поръчана със споменатия пакет, Executive Second-Row Seating, броят на колоните стига 40 – по два вградени в седалките.
Американските колеги казват, че мястото за краката на третия ред седалки е много, много по-малко спрямо конвенционалния модел Escalade ESV. Обемът на багажника зад третия ред седалки е 670 литра, а зад втория – 1958 литра.
Cadillac и Super Cruise вървят ръка за ръка, затова не е изненада, че Escalade IQ е стандартно оборудван със система за автономно управление, която функционира по над 644 000 км пътища в САЩ и Канада.
Стигаме и до най-съществената за електромобилите част. Escalade IQ е оборудван с батерия с капацитет 200 kWh, който трябва да гарантира на модела пробег до 724 км (EPA). Това са 264 км повече от Mercedes EQS SUV 580 4MATIC и 260 км повече от BMW iX M60.
Впечатляващите цифри не свършват с това. Версията с два мотора е мощна 689 к.с. и 834 Нм, но в режим Velocity Max параметрите скачат до 760 к.с. и 1063 Нм.
Макар това да е по-малко от 842 к.с. на GMC Hummer EV SUV, Escalade IQ може да се ускори от 0 до 96 км/ч за под 5 секунди. Може и да тегли прикачен товар с тегло до 3629 кг.
От Cadillac не влизат в повече подробности, но казват, че моделът е изграден на 800-волтова архитектура, която му позволява да зареди ток за 160 км пробег в рамките на под 10 минути. У дома параметрите са много по-ниски, но моделът е оборудван със система Vehicle-to-Load (V2L), т.е. при нужда може да отдава ток, да речем след природни бедствия и спиране на тока, които са често явление в САЩ.
Системата Four-Wheel Steer за завиване на четирите колела е стандартна, благодарение на която огромният автомобил и с диаметър на завой от 12 метра.
Cadillac Escalade IQ 2025 ще се произвежда в завода Factory Zero и цената му ще започва от около $130 000.