Създадено за Toyota

Toyota ще ви субсидира при покупка на електрическия Toyota bZ4X

Един от големите минуси на електромобилите – високата стартова цена – Toyota България неутрализира с неустоима оферта за автомобили на склад, която се равнява на държавната субсидия в повечето западноевропейски пазари

Toyota bZ4X

, Toyota

STOP&GO: Вносителят предлага ексклузивна оферта: еко бонус от 8000 лв. (за автомобили с OBC 11 kW) или още по-фрапантните 10 000 лв. (за автомобили с OBC 7 kW) + зарядна станция с капацитет 22 kW САМО за налични автомобили.

М оже и да има само един EV към момента на пазара, но истината е, че Toyota отвори вратата към развитието и масовото навлизане на електромобилите, намалявайки вредните емисии на цялата си гама с течение на годините. Така, на гърба на опита си с хибридите в последните 25 години и продадените над 5,5 млн. Prius-а, японците нямаха нужда да бързат и да се хвърлят в електрическото меле, което се заформи през последните 2-3 години.

Ако има една отличителна черта, която най-добре описва Toyota, то това са способностите й да разбира световните пазари. Автомобилите на японския производител са популярни, защото са надеждни. И към това добавяме обявените през юни намерения на Toyota буквално да преобърне представата за електромобила с батерии, способни да гарантират пробег до 960 км от 2026 г. и над 1400 км след 2028 г.

Дотогава обаче има още време, затова да погледнем към представителствата на марката сега, където се намира Toyota bZ4X (bZ от Beyond Zero, 4 от класификацията за среден клас и X за компактен кросоувър). Трудно за запомняне име, но много лесен за смилане дизайн, с който дизайнерите са се постарали да разграничат своя модел от мелето конкуренти. Линията на предния капак е снижена с 50 мм, за да се придаде по-целеустремена предна част. Отзад виждаме светлини през цялата ширина на автомобила, както и спойлер. Черните елементи контрастират на цвета на купето и подсказват за офроуд качествата на модела, нещо, което не сме свикнали да изтъкваме, когато стане дума за електромобили. Но този е изключение.

 STOP&GO: Версията с предно предаване разчита на мотор с мощност 204 к.с. и 265 Нм, AWD версията разчита на два електромотора със системна мощност 218 к.с. и 337 Нм въртящ момент.

Toyota

STOP&GO: Версията с предно предаване разчита на мотор с мощност 204 к.с. и 265 Нм, AWD версията разчита на два електромотора със системна мощност 218 к.с. и 337 Нм въртящ момент.

Истината е, че и Toyota bZ4X следва една установена с десетилетията традиция. Ще използваме аналогията с леката атлетика и по-специално многобоя. За да вземеш титлата тук, трябва да си всестранно развит, а не да изпъкваш само в 2-3 дисциплини, а в другите да си на опашката.

Toyota bZ4X e именно многобоец. Батерията е с правилния капацитет (макар и само в една версия), пробегът е конкурентен на останалите играчи, вътрешното пространство е достатъчно, пътното поведение и динамика – адекватни. Интериорът е богато оборудван, списъкът от технологии е на ниво. В допълнение: предлага най-доброто офроуд пътно поведение, дължащо се на сътрудничеството и общото разработване на модела със Subaru. Така Toyota bZ4X се нарежда в челото на класирането с всестранните си заложби. А специалното ценово предимство ще зарадва мнозина у нас, тъй като то достига петцифрена сума. Но всичко по реда си.

Изграден върху модулната платформа за електромобили eTNGA, Toyota bZ4X e с междуосие 2850 мм, което е със 160 мм по-дълго от това на RAV4. Резултатът е отлично вътрешно пространство – едновременно в купето и багажника. В същото време електрическият модел е с 85 мм по-нисък от RAV4. Радиусът на завой от 5,7 м е водещ в класа.

Електрическият Toyota bZ4X се предлага с един или два електромотора. В първия случай говорим за монтиран отпред електромотор с мощност 150 kW (204 к.с.) и 266 Нм, които осигуряват ускорение до 100 км/ч за 7,5 сек.

Във версията AWD имаме два електромотора по 80 kW със системна мощност 218 к.с. и 337 Нм, ускоряващи модела за 6,9 сек. Новият еAxle обединява трансмисия, мотор и инвертор в един блок. Това позволява постигане на по-къси надвеси и по-нисък център на тежестта. Макар да се използва за пръв път именно тук, eAxle е плод на над 25-годишния опит на Toyota с хибридите.

 STOP&GO: Системата за задвижване на четирите колела с X-MODE гарантира на Toyota bZ4X водещи в класа офроуд качества.

Toyota

STOP&GO: Системата за задвижване на четирите колела с X-MODE гарантира на Toyota bZ4X водещи в класа офроуд качества.

Съвместната работа със Subaru по развитието на bZ4X и Solterra резултира в това, че моделът се предлага с новата система за задвижване на четирите колела с X-MODE. Тя гарантира на Toyota bZ4X водещи в класа офроуд качества. Водачът може да избира различни X-MODE настройки за "Сняг/кал", "Дълбок сняг" и "Кал" (скорости под 20 км/ч). Grip Control помага за по-тежък офроуд терен (скорости под 10 км/ч).

Една е батерията и при двете версии, нейният капацитет е 71,4 kWh (използваем капацитет 64 kWh). За пръв път в модел на Toyota се интегрира батерия с водно охлаждане. То използва хладилен агент и помага за поддържане на стабилна мощност с отделно охлаждане на всяка клетка. Системата е свързана с климатика на автомобила, така че има енергийно ефективна координация на батерията и контрола на температурата в купето.

Увереността на Toyota в качеството на батерията се изразява от гаранция, че тя ще запази най-малко 70% от капацитета си до 10 години. Оригиналната гаранция е от 8 години или 160 000 километра, докато допълнителната разширена гаранция за батерията е до 10 години или 1 000 000 километра.

На бърза зарядна станция с мощност 150 kW батерията може да се зареди до 80% за около 30 минути.

И задължителният въпрос за електромобилите: колко минава? Версията с предно предлага пробег до 500 км (WLTР), при AWD версията пробегът е до 458 км (WLTP). Добре известен факт е, че този пробег зависи изключително много от редица фактори, например външна температура, пътни условия, натоварване, стил на шофиране и др.

Но в един автомобил, бил той и електомобил, не са важни само пробег, батерия, зареждане. Усещанията също са от особено значение, затова дизайнерите на Toyota са се постарали да гарантират на целевата си група клиенти (основно мъже с високи доходи, търсещи луксозен автомобил за своето семейство) усещането, че седят във всекидневната си. То е подсилено от използването на меки на допир материали върху таблото, гланцирани декоративни елементи и панорамен покрив (опция).

 STOP&GO: Батерията с капацитет 71,4 kWh (96 клетки) е с гаранция 10 години за 70% от капацитета в края на периода. На бърза зарядна станция (150 kW) зареждането до 80% отнема около 30 минути.

Toyota

STOP&GO: Батерията с капацитет 71,4 kWh (96 клетки) е с гаранция 10 години за 70% от капацитета в края на периода. На бърза зарядна станция (150 kW) зареждането до 80% отнема около 30 минути.

Приборното табло с диаметър 7 инча е оформено като прибор в самолетостроенето. Целта е цялата информация да се представя в перспектива в зрителното поле на водача, който да не се налага да мести много погледа си настрани. Сензорният дисплей на инфоразвлекателната система може да е с 8 или 12,3 инча. Последният се използва за последната версия на системата Toyota Smart Connect. Тя предлага и оптимизиран гласов асистент за контрол на климатичната система например.

Мултимедийната система включва редица услуги за свързаност, достъпът до които може да се осъществява чрез приложението Toyota MyT. Toyota Smart Connect предлага интегрирани услуги за свързаност като дистанционно отключване/заключване на врати, настройки на отопление и вентилация, и др.

Моделът се предлага и с дистанционно паркиране, първата по рода си подобна функция в модел на Toyota. Тя позволява на шофьорите да контролират паркирането от своя смартфон, докато стоят извън автомобила. Лесен за използване, Remote Parking поддържа всички видове маневри за паркиране с допълнителна безопасност от автоматично спиране, ако потребителят вдигне пръста си от смартфона.

Не на последно място - Toyota bZ4X e първият модел, оборудван с трето поколение Toyota Safety Sense, включващ нова и подобрена функционалност за подпомагане на водача при още по-широка гама от сценарии на шофиране, с функции като асистент на водача за аварийно спиране (EDSS), система за предупреждение за опасност от сблъсък (PCS) с подобрени функиционалности, адаптивен круиз контрол в пълния скоростен диапазон(FSR ACC).

За финал оставяме темата със субсидиите, която споменахме в началото. Няма да навлизаме в подробности, ще споменем само това, че България една от шестте държави в Европейския съюз, която не подпомага разгръщането на електрическата мобилност. За сметка на това официалният представител на Toyota в България взима нещата в свои ръце, за да направи електрическата мобилност по-достъпна за автомобили на склад. Предлага се ексклузивна оферта за налични автомобили в размер на 8000 лв. еко бонус (за автомобили с OBC 11 kW) или 10 000 лв. (за автомобили с OBC 7 kW) + подарък - зарядна станция с капацитет 22 kW.

Toyota Toyota bZ4X електромобили Тойота