Hyundai разкри всичко около флагмана Santa Fe

Радикален дизайн, водещо в класа вътрешно пространство, три реда седалки и нетипична задна врата, отваряща се изцяло нагоре

Пламен Георгиев,
Hyundai Santa Fe

Hyundai

П реди седмица видяхме за пръв път визията на новото, пето поколение Santa Fe. Тогава компания избра да ни покаже само дизайна (вътрешен и външен), без да разкрива нищо за задвижването. Сега, по маркетинговите учебници, продължаваме разкриването на модела, който има една интересна характеристика: отварящата се нагоре и хоризонтално на покрива огромна врата на багажника. Странно защо, но това е голям акцент за модела.

Може би защото, поне според Hyundai, мястото, което по традиция се използва за превоз или съхранение на товари, сега са превръща в открита тераса, която може да се използва, за да се наслаждавате на природата.

Hyundai

За първата цялостна промяна на Santa Fe от 2018 г. насам, Hyundai Motor следва необичайна стратегия по отношение на дизайна, като се фокусира върху по-широкото пространство в задната част на автомобила и след това преминава към дефиниране детайлите във вътрешното пространство. В резултат виждаме една квадратна форма като цялостен контур и доста квадратни и правоъгълни детайли, които не се харесаха на мнозина при първото разкриване на модела.

Изцяло новият интериор подчертава хоризонтални и вертикални дизайнерски елементи и съответства на тона и настроението на екстериора. H-образен дизайн е приложен към арматурното табло и въздуховодите в купето. Имаме панорамен извит дисплей, който обхваща 12,3-инчовия цифров клъстер и информационно-развлекателната система.

Hyundai

С по-дълго междуосие, изцяло новият Santa Fe предлага водещо в класа вътрешно пространство. Напълно сгъваемите седалки на втория и третия ред създават подобно на тераса пространство отзад с по-широко отворена задна врата, което позволява на потребителите да се наслаждават на живота на открито от автомобила.

Hyundai

За задвижване на модела в Европа ще се предлагат две хибридни опции. Първата е хибрид с 1,6-литров двигател с турбо, 160 к.с.и 270 Нм, втората отново е със същия мотор, но вече плъг-ин хибрид. Тук мощността параметрите на ДВГ-то са идентични (отново 160 к.с.). Странното е, че Hyundai не публикува параметрите за системната мощност на хибрида и плъг-ин хибрида. Това ще се разбере на по-късен етап.

В Щатите и Южна Корея задвижването ще е поверено на 2,5-литров GDI мотор със 194 и 281 к.с.

Hyundai Hyundai Santa Fe