Hennessey Special Vehicles бе създаден с целта да прави най-бързите автомобили в света. Започнаха с Hennessey Venom GT (435 км/ч през 2014 г.), след това направиха и най-бързия кабриолет под формата на Hennessey Venom GT Roadster (427 км/ч през 2016 г.). Историята продължи с Venom F5 Coupe и неговия двигател Fury, но вече Джон Хенеси и хората му напипаха златната жилка: освен хипербързи и мощни коли, те започнаха да правят лимитирани серии на своите модели, защото там са истинските пари.
Точно такъв е и този случай. Тексаската компания ни представя корбоновия Venom F5 Revolution Roadster, който ще бъде направен в тираж от 12 екземпляра, всеки от които ще стартира от $3 млн.
Иначе моделът следва пистовия Venom F5 Revolution Coupe от по-рано тази година, комбинирайки най-доброто от двете формули – фокус върху пистата, но под открито небе.
Новият Venom F5 Revolution Roadster е всеобхватно преосмислено Coupe. Направени са редица аеродинамични промени, в това число много по-големи преден и заден сплитери, откроимо задно крило, прекалибрирано окачване, нови джанти и дигитална пистова телеметрия. Revolution Roadster е с високо монтиран централен въздухозаборник, пренесен от Revolution Coupe, който вкарва въздух за охлаждане на двигателния отсек.
А той се нуждае от голямо охлаждане, защото там е монтиран всемогъщият „Fury” – 6,6-литров битурбо V8, генериращ ненормалните 1843 к.с. И тук, както и при купето, двигателния отсек е покрит от специално стъкло, за да разкрива красотата под него. Стъклото е около четири пъти по-здраво от обикновеното закалено стъкло.
Разликата с Coupe естествено е покривът. Подвижният панел е изработен от подсилен карбон. Едноелементният покрив е тапициран от вътрешната страна с Алкантара. Покривът тежи само 18 кг, което улеснява монтирането и демонтирането от един човек.