В краткосрочен план не трябва да се случи нищо по-лошо от повреда на горивната помпа. Ако автомобилът е нов, електрониката му ще засече липсата на гориво и преждевременно ще прекрати подаването към двигателя, за да не се случи горното.
Но ако не може да разчитате на подобно електронна защита, повреда на горивната помпа значи ремонт, разходи и срещи от трети вид с вечно заето и сърдити майстори.
Тук може да се добави и разхода за репатрак, все неприятни разходи и разправии. Затова решението е много просто, не шофирайте със светещ индикатор за ниско ниво на горивото в резервоара.
Има поне три основателни причини винаги да държите нивото на горивото около половината, дори три четвърти от обема му.
Прегряване и обезвъздушаване
По време на работа на автомобила помпата се охлажда от горивото, което преминава през нея. Колкото по-малко гориво има в резервоара, толкова по-лоши ще бъдат процесите на топлообмен и толкова по-голямо е износването на този малък, но жизненоважен агрегат. Това означава, че собственикът на автомобила чрез своите действия или, обратно, бездействие може да допринесе за бързата повреда на помпата.
В допълнение, горивната помпа може да засмуче въздух при празен резервоар. Всеки майстор ще потвърди, че обезвъздушаването на системата не е никак просто и безобидно нещо, особено при дизелов двигател.
Такава интервенция може да бъде последвана от проблеми със стартирането на двигателя, нестабилна работа, прекъсване и затруднения при ускорение. И това отново води към автосервиз и отново непланирани разходи.
Мръсотия в системата
Преди години, когато резервоарите бяха метални, те корозираха и на дъното се формираше утайка, смесена с гориво. Когато резервоарът се изпразни, концентрацията на мръсотия в горивото се увеличава значително. В резултат на това горивният филтър се задръства, което затруднява както горивната помпа, така и работата на целия двигател.
Сега нещата са много по-добре, тъй като резервоарите на съвременните автомобили са направени предимно от пластмаса. Следователно вероятността от запушване на системата, а с нея и горивната камера, с утайки е много по-малка. Подобен сценарий обаче не може да бъде напълно отхвърлен, тъй като дори в пластмасов резервоар с течение на времето може да се появи утайка поради наличието на примеси в горивото.
Конденз и стартиране
Независимо от какъв материал е изработен резервоарът, по стените му неизбежно ще се образува конденз при настъпване на температурни промени. Когато резервоарът е празен, по вътрешните му стени се образува повече вода, отколкото когато е почти пълен. Както знаете, водата е по-тежка от бензина и дизеловото гориво, следователно пада на дъното и в близост до горивната помпа.
Веднъж попаднала в горивната линия, водата ще попречи на стартирането на двигателя, дори може да блокира напълно работата му в студено време. Това би могло да затрудни стартирането рано сутрин с празен резервоар. А водата в никой случай не се отразява добре на двигателя.
Не бива да се забравя възможността от корозия заради водните капки по тръбите на горивната система.