О ливер Ципсе, председателят н борда на BMW AG, обяви амбициозните цели пред компанията за следващите две години. Основното послание: „Neue Klasse е BMW на най-високо ниво“.
Ципсе казва, че новото iX3, което е първият модел от поколението Neue Klasse, е било посрещнато с много добри отзиви от всички. И има доказателство – предварителните поръчки са надскочили очакванията на компанията, макар и да не казва колко са те. Но ни дава ориентир: Само в Европа капацитетът е резервиран за няколко месеца напред през 2026 г., т.е. вече има приличен списък с чакащи.
И това е само началото, казва Ципсе. iX3 ще постави нови стандарти за производителност, цифровизация и устойчивост.
Множество нови технологии ще дебютират с този модел. Включително BMW Panoramic iDrive, изцяло нов интерфейс и дигитално изживяване. А освен това с колата идва ново поколение асистиращи системи.
BMW е покрила изискванията на ООН за асистиращи системи, което позволява на компанията да предложи Ниво 2 на автономия по магистралите за много от своите модели в бъдеще. А вече се планират и нови „иновативни асистиращи функции за градско шофиране“, които ще бъдат представени по-натам.
iX3 ще покаже и как Neue Klasse ще намали вредните емисии, въглеродния отпечатък на цялостния живот на колата, оптимизиране на веригите за доставки, рециклиране на материали и т.н. Автомобилът е изработен от до една трета вторични сурови материали.
Промени ще има и в самото производство. Новият завод в Дебрецен, където ще се произвежда iX3, е първият на BMW, който не използва изкопаеми горива за нормалната си дейност. Стратегията на BMW е до 2030 г. намали общия си въглероден отпечатък с поне 40 млн. тона СО2.
Следващият модел Neue Klasse ще е i3. Той ще влезе в производство през втората половина на 2026 г.
Освен това през следващата година BMW ще ни покаже как ще внедри технологиите на Neue Klasse в 7-ма серия и Х5. А до 2027 г. ще пусне 40 нови модела или актуализации за модели, всичките с Neue Klasse технологии и дизайн.
Ципсе обръща специално внимание и на Китай. За там ще има специални предложения от гамата на Neue Klasse, които са разработени заедно с местни инженери и партньори и ще са само за този пазар. Ще има и съвместни проекти с местни ИТ компании като Alibaba Banma, DeepSeek и Momenta.
Ципсе допълва, че Neue Klasse ще предлага технологиите си за всички модели, без значение от задвижването. Клиентите ще получават очакваното изживяване, независимо дали ще изберат ДВГ, хибрид или EV модел, подчертава Ципсе.
И използва момента, за да призове Европа да преосмисли целите си за 2030 г. и 2035 г. „Да се наложи крайна дата на конкретна, успешна технология, ще доведе до значително свиване на цялата индустрия. Ще навреди на Европейската индустрия и ще създаде зависимости, които не са мъдри в настоящата геополитическа динамика“, казва Ципсе.
Той казва, че компанията е много скептична за плановете на ЕС да направи автопарка по-зелен с настоящите си методи. Инфраструктурата за зареждане на EV и водородни коли не е адекватна в момента и няма гаранции, че ще е на приемливо ниво във всички страни-членки до 2030 г. „Компаниите трябва да са свободни да предоставят решенията, взимайки предвид нуждите и желанията на клиентите и същевременно адекватно да инвестират в нови посоки и технологии, за да постигнат целите на ЕС“, допълва Ципсе.