Най-честите грешки, които се допускат при смяна на гуми

Имайте предвид следните точки, когато сменяте гумите през пролетта

Д оста студената и снежна пролет забави смяната на гумите, но тя така или иначе е на дневен ред. Затова следваме някои важни съвети на експертите, за да сме от полза на всички, на които им предстои да сменят зимните с летни гуми.

1. Не отлагайте смяната на гумите

През пролетта няма драми както през есента, когато изненадващ сняг може да доведе до струпване в сервизите. Но това не означава, че трябва да се бавите с монтирането на летните гуми. Това е така, защото протекторът на зимните гуми е изработен от мека каучукова смес. Заради това те не се втвърдяват на студа и „захапват“. По същата причина обаче зимните гуми се износват бързо при топло време.

Увеличаването на средната скорост на движение също допринася за ускореното износване на гумите. В резултат на това до следващия сезон протекторът на гумата може да се износи до минимална дълбочина от 4 мм или дори повече.

С настъпването на топлото време спирачните свойства на зимните гуми се влошават, т.е. спирачният път се удължава. Освен това е добре да знаете, че зимните гуми реагират много по-зле на внезапни маневри.

2. Анализирайте състоянието на вашите гуми

Както вече споменахме, през лятото скоростта на автомобила е по-висока, отколкото през зимата, така че е важно внимателно да следите състоянието на гумите. Ако се налага свалянето им от джантите, трябва да се проверят за скрити дефекти, за стърчащи обекти.

Когато оглеждате гумите отвън, преценете дълбочината на грайфера - достатъчно ли е за още един сезон. Проверете за дълбоки нарези и, което е особено опасно, за открита метална армировка. Ако забележите такава, гумите са за моментална смяна.

3. Кои гуми да монтираме отпред и кои отзад

След като проверите състоянието на гумите, трябва да определите кои гуми да монтирате на предната ос и кои на задната. Препоръчва се поставянето на гуми с по-високо качество отпред. Причината е, че не всеки шофьор може да се справи със спукано предно колело при висока скорост. Освен това само малка част от шофьорите достигат скорости, изискващи максимална стабилност на задния мост. Затова си струва да поставите по-добри гуми отпред, които не са ремонтирани, без прорези и с добра дълбочина на протектора. Ако са закупени две нови гуми, също е по-добре да ги монтирате на предната ос. И е добра идея да ги оставите отпред за няколко сезона, за да се изравни износването на протектора на предните и задните колела.

4. Не забравяйте визуалната проверка

Смяната на гуми е добър повод да проверите техническото състояние на автомобила. След като колелата бъдат свалени, повечето компоненти на окачването, кормилното управление, спирачките и задвижването могат да бъдат проверени. Така лично аз стигнах до смяна на задните спирачки и накладки само преди дни.

Огледайте внимателно всичко сами или помолете гумаджия да го направи срещу допълнително заплащане, ако трябва. Като се има предвид състоянието на нашите пътища, окачването и кормилното управление винаги изискват внимание. По този начин можете да се уверите, че спирачните накладки са в ред, че няма следи от корозия по частите на купето и да проверите надеждността на калниците. Дори течовете на масло или други технически течности се забелязват по-лесно, когато колелата са свалени. Ще бъде по-удобно да инспектирате долната част не само на двигателя, но и на скоростната кутия.

5. Секретните болтове изискват специално внимание

При демонтиране и монтиране на колела секретните болтове се разхлабват първи и се затягат последни. И е по-добре да направите това с помощта на динамометричен ключ. Ако забележите, че се опитват да развият секретен болт с пневматичен ударен ключ, по-добре е да смените майстора, най-малкото да се намесите навреме.

6. Преди да бъдат монтирани колелата

Преди да монтирате колелата, е необходимо да почистите контактните повърхности на диска и главината от мръсотия. Дори малки частици мръсотия могат да причинят разклащане на колелото, което ще доведе до разхлабване на болтовете. Болтовете на колелата трябва да се затегнат на ръка, за да се избегне повреда на резбите. Можете да ги затегнете с всякакви инструменти – от обикновен гаечен ключ до пневматичен или електрически ударен гайковерт. Въпреки това, за окончателно затягане е препоръчително да използвате динамометричен ключ.

7. Когато не е нужно да балансирате колелата

Ако имате един комплект джанти и два комплекта гуми, то след всяка смяна на гуми колелата трябва да се балансират. Въпреки това, ако имате два пълни комплекта колела, можете да спестите малко пари. Ако колелата не са показали дисбаланс през миналия сезон: всички тежести са на мястото си и гумата не е деформирана, тогава можете да направите смяната без балансиране. Ако не усещате забележимо трептене след смяна на колелата, значи сте спестили пари за балансиране. В други случаи е по-добре да балансирате колелата.

Източник на статията: zr.ru

смяна на гуми гуми