Пет разпространени способа за измама в сервиза

Доверието е хубаво нещо, но то трябва да бъде спечелено, а в днешно време това е доста трудно

спирачки сервиз механик

iStock

Е дин от вариантите е служители в сервиза да използват евтино масло вместо по-качествено и скъпо, каквито обикновено са предписаните и първоначално заредени при производството на автомобила. Проверката точно какво масло е налято е сложен процес, но не и невъзможен.

Не вярвайте сляпо на всичко, което пише на фактурата. Имате пълното право да поискате от сервиза да ви покаже контейнерите за маслото или кутиите с резервни части. И ако имате дори най-малкото съмнение относно оригиналността им, трябва да направите точно това.

Ако сервизът откаже да покаже опаковката на консумативите, това е сериозна причина да се усъмните, че нещо не е наред.

Част от фирмените сервизи или други големи обекти предлагат на клиентите си да гледат лично етапите на обслужване на автомобила – от прегледа до самия ремонт.

Вкарвате колата си в реномиран автосервиз, а тя в последствие се изпраща в подизпълнител. Това не е сред най-честите измами, но не бива да се изключва, особено ако колата подлежи на дълъг ремонт.

Как може да следите дали вашият автомобил ще бъде ремонтиран точно в сервиза, в който сте го оставили? Не е лесно. Но може да използвате различни предлози, за да изисквате снимки от процеса на ремонт. Или пък да минавате от време на време през сервиза, за да проверявате лично процеса.

Много, много по-чести са опитите услуги и материали, които не са извършвани и ползвани, да са включват във фактурата. Тук вече контролът е много важен, но и много труден, защото е почти невъзможно да проследите целия процес.

Затова най-важното е да откриете най-надеждния сервиз.

Един от най-разпространените методи за измама в сервиза е „смяната“ на работещи части с абсолютно същите. Механикът може да подхлъзне собственика на колата (особено ако не е технически подготвен) и да го убеди, че тази или онази част изисква спешна смяна.

Тук решението е да изискате сменената част да ви бъде показана. Ако това ви бъде отказано под различни претексти, почти сигурно е, че има нещо гнило.

Случва се и обратно, когато нещо повредено се сменя с повредено. В този случай е още по-лесно да се открие измамата. Просто помолете да ви покажат точно тази част преди монтажа. Ако видите повреда, признаци на ремонт или боядисване, не се колебайте да поискате замяна или още по-добре отидете в друг сервиз!

Измамата на етапа диагностика, като недобросъвестни сервизи биха могли да предпищат ремонти на случаен принцип. Затова трябва да присъствате на диагностиката.

сервиз механика ремонт на двигател съвети