В ече можем да добавим и Subaru към растящия списък с производители, които намаляват инвестициите си в електромобили, тъй като променящите се клиентски предпочитания и нарастващото търсене на хибриди променят пазара. Този ход може да доведе до по-нататъшно отлагане на няколко от планираните електромобили на Subaru.
По време на последния брифинг за приходите на автомобилния производител, президентът Ацуши Осаки обвини „нарастващото търсене на хибриди и преоценката на двигателите с вътрешно горене“ като причина за забавянето на „времето за пълномащабни инвестиции в масово производство на електромобили“.
Subaru е инвестирал 1,5 трилиона йени, или около $9,74 млрд., в електрификация до 2030 г. Компанията вече е инвестирала 300 милиарда йени ($1,94 млрд.) от тази сума и макар останалите 1,2 трилиона йени да ще бъдат инвестирани, те ще бъдат „преразгледани“, според Nikkei Asia.
В краткосрочен план промяната във времевата линия няма да има значително въздействие, тъй като компанията все още планира да пусне четири електрически SUV-та, построени в сътрудничество с Toyota, до края на 2026 г. Възможно е обаче да забави пускането на пазара на четири други електрически модела, които е планирала да разработи вътрешно, до 2028 г.
Тенденцията към хибридизация е очевидна през последните 18 месеца, което накара други производители, като Hyundai, да увеличат инвестициите си в тази посока. Със загубата на федералния данъчен кредит за електрически автомобили в САЩ и допълнителното бреме на високите мита, производителите са принудени да стеснят бюджетите си и да харчат по-стратегически.
Subaru заявява, че очаква да понесе въздействие от митата в размер на 210 милиарда йени ($ 1,36 млрд.) тази година. За финансовата година, приключваща през март 2026 г., се очаква нетна печалба от 160 милиарда йени, което е огромен спад от 53% спрямо предходната година.
За да смекчи удара, Subaru планира да намали разходите с 200 милиарда йени ($1,29 млрд.) до 2030 г., стремеж към ефективност, целящ да стабилизира баланса с развитието на пазара.
Най-новият електромобил в портфолиото на Subaru е Uncharted, преработена и ребрендирана версия на електрическия C-HR на Toyota.