В тората процедура за изграждане на електрически зарядни станции на стойност 19,5 млн. лв. ще бъде обявена през януари 2026 г., съобщиха от пресцентъра на министерството на транспорта. По първата процедура, на стойност 10 млн. лв., бяха подадени 11 проектни предложения, които са в процес на оценка. Така с общия пакет от близо 30 млн. лв. ще бъдат положени основите на национална мрежа от бързи зарядни станции. Това заяви заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.
Това, трябва да признаем, е добра и похвална инициатива. Може би и единствена (или една от много малкото), която носи нужната добавена стойност за по-сериозно навлизане на електрическата мобилност в България. Защото, докато повечето европейски държави предлагат различни стимули за насърчаване на този тип транспорт и превозни средства, у нас е точно обратното. Такива няма, никакви.
Нещо повече, от седмици тече задочен диалог през социални мрежи за „вредата“ която електромобилите оказват в центъра на София. В град, в който през есента и зимата въздухът е толкова мръсен, че се вижда (в кръга на шегата), да говориш, че 12 000 електомобила са проблем... Това не е популизъм, може да се определи с друга дума, но няма да я използваме.