Toyota отново променя стратегията си спрямо електомобилите

Второто забавяне на завода за батерии във Фукуока подсказва за по-дълбоки предизвикателства пред е-мобилността, тъй като намаляващото търсене принуждава Toyota да преосмисли стратегията си отново

Пламен Георгиев,
Toyota Corolla Concept

, Toyota

Toyota Corolla Concept

З а втори път тази година Toyota отложи плана си за изграждане на нов завод, предназначен за батерии за електромобили, в японската префектура Фукуока. Решението, макар и не неочаквано, подчертава предпазливия подход на компанията на фона на колебанията в световното търсене на електрически коли.

Продажбите на електромобили на Toyota намаляха, но автомобилният производител твърди, че планът за завода все пак ще продължи. Toyota плати приблизително 6 млрд. йени, около 39 млн. долара, за обекта, разположен в индустриална зона в процес на разработка в североизточната част на префектура Фукуока. Като част от покупката, компанията се съгласи да започне строителството в рамките на три години.

Въпреки това, автомобилният производител обяви през март, че ще отложи работата на обекта поради спада в търсенето на електромобилите си. Губернаторът на Фукуока, както и президентът на Toyota Коджи Сато, потвърдиха, че работата по обекта е отложена за втори път. Първоначално производството беше планирано да започне през 2028 г., въпреки че актуализиран график все още не е предоставен, според Nikkei Asia.

Информацията за забавянето съвпадна с последния отчет за приходите на Toyota. Компанията намали очакванията си за глобални продажби на електромобили с 10% от предишната прогноза за 277 000 бройки за фискалната година, приключваща през март 2026 г. Въпреки това Toyota не изключи възможността да коригира дългосрочните си цели, включително целта си да достигне 1,5 милиона глобални продажби на електромобили през 2026 г., цифра, която може да се промени с промяната на пазарните условия.

Забележително е, че Toyota все още инвестира сериозно в нови електрически превозни средства и заводи. Тя продължава да работи за откриването на нов в Шанхай около 2027 г., за производство на електромобили Lexus. Това съоръжение вероятно ще се занимава с производството на LF-ZC и LF-ZL, които бяха представени преди няколко години като концептуални модели.

Продажбите на електрически автомобили на Toyota през първите девет месеца на годината всъщност са се увеличили с 20,6% до 117 031 бройки, но въпреки това този брой все още е под очакванията. Докато компанията не е уверена, че продажбите ще се увеличат значително, няма смисъл да се бърза и да се строят нови заводи, само за да стоят без работа или да работят с частичен капацитет.

Източник на статията: carscoops.com

Toyota стратегия електрическа мобилност