Toyota показа новия Hilux: за пръв път на ток, има още хибрид, бензин и дизел

Деветото поколение на пикапа предлага избор за всеки по нещо, през 2028 г. даже ще има и водороден Hilux

Пламен Георгиев,
Toyota Hilux BEV

, Toyota

Toyota Hilux BEV

П редставянето на новия, девети поред Hilux отвежда легендарния пикап в нова ера на електрифицирана мощност, в съответствие с философията на Toyota да предлага на всеки клиент избор (Multipath). Най-голямата новост за модела е появата на изцяло електрически вариант, нещо повече, през 2028 г. компанията обещава и версия с горивни клетки (водород).

Доказа се, че различните нужди на клиентите и местните условия не могат да бъдат задоволени с едно-единствено решение. Затова и Hilux идва също с 48-волтов „мек“ хибрид, както и с чисто бензиново и дизелово задвижвания.

В предната част на модела виждаме тънки нови фарове, свързани с централна лайсна, която носи името надпис TOYOTA в класически стил. При модела BEV аеродинамичната обработка премахва традиционната решетка и са монтирани специални алуминиеви джанти. Новите характеристики за всички версии включват ново стъпало на задната платформа за лесен достъп и преработено странично стъпало.

Toyota

С новото поколение Hilux преминава към един стил на каросерията – Double Cab – в съответствие с предпочитанията на клиента. Оформлението на интериора е повлияно от Land Cruiser. Централната конзола има нов хоризонтален дизайн, включващ 12,3-инчово приборно табло и централен мултимедиен сензорен екран (до 12,3 инча). Всички контролери за задвижване на четирите колела и офроуд са централно групирани. Електромобилът използва селектор за задвижване с едно действие shift-by-wire.

Toyota

Това е и първият Hilux, оборудван с електрическо сервоуправление, с предимствата на по-директно управление, по-лесна маневреност и по-малък риск от откат при шофиране по неравен терен.

Въвеждането на електрическо захранване е революция за модела. Но дори и този електрически Hilux ще остане верен на офроуд възможностите. Запазена е рамата, като има специфични мерки за защита на батерията от повреда или проникване на вода. Дълбочината на газене е равна на тази на настоящия модел с двигател с вътрешно горене. Hilux BEV допълнително се възползва от система Multi-Terrain Select за движение по различни терени, използвайки контрол на спирачките и въртящия момент, еквивалентно на шофиране в диапазон L4 в автомобил с конвенционално задвижване.

Задвижващият агрегат разполага с литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 kWh и предни и задни eAxles, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, с 205 Нм въртящ момент, генериран отпред, и 268,6 Нм отзад.

Предварителните данни преди хомологация показват приблизителни стойности от 715 кг полезен товар и 1600 кг теглителна мощност, с пробег по WLTP от приблизително 240 км.

Toyota

Хибридният 48V силов агрегат беше представен в настоящата гама Hilux през 2025 г. и ще се превърне в най-продаваният модел в Европа в изцяло новото поколение. Производството ще започне през пролетта на 2026 г. Системата се състои от 48V литиево-йонна батерия – разположена под задните седалки, така че вътрешното пространство да не се ограничава – електрически мотор-генератор и DC-DC конвертор. Тя поддържа 2,8-литровия двигател, за да осигури плавно и тихо представяне както при шофиране на пътя, така и извън него. Мотор-генераторът е разположен високо върху двигателя, така че автомобилът запазва способността си за газене от 700 мм.

И тук е ясно, че имаме Multi-Terrain Select, а Multi-Terrain Monitor помага за позиционирането на автомобила в трудни условия. Предлага се и панорамен монитор за паркиране и прецизни маневри на пътя.

Двигателите с вътрешно горене ще продължат да играят роля в гамата Hilux, но тяхната наличност ще бъде фокусирана само върху източноевропейските пазари на Toyota, като се гарантира, че ще бъдат задоволени нуждите на регионалните клиенти. Досегашният 2,4-литров дизел се заменя от 2,8-литров, предлаган заедно с установения 2,7-литров бензинов двигател.

пикапи Toyota Hilux Toyota