Китай обмисля да „дръпне юздите“ на свръхмощните EV

Бясното ускорение ще трябва да се активира допълнително

Мартин Дешев,
YangWang U9

, BYD / YangWang

YangWang U9

К итайските електромобили с охота превърнаха огромните мощности и бързото ускорение в една от своите основни характеристики. До степен, че китайските власти не са много доволни, съобщава CarScoops.

Китай представи предложения за разпоредби, които биха ограничили скоростта, с която автомобилите могат да ускоряват, което бележи значителна промяна в надзора върху производителността на превозните средства. Проектът предвижда, че всяко пътническо превозно средство първоначално трябва да се стартира в ограничен режим, при който са необходими поне пет секунди, за да достигне 100 км/ч, освен ако водачът ръчно не избере по-бърза настройка.

Това известие е част от по-широка актуализация на националния стандарт за превозни средства на Китай, предназначена да замени съществуващата рамка GB 7258-2017. В раздела, озаглавен „Технически спецификации за моторни превозни средства, движещи се по пътищата“, наредбата гласи, че след всяко запалване, автомобилът трябва да бъде в състояние, при което ускорението до 100 км/ч е не по-малко от пет секунди. Политиката обхваща всички леки автомобили, независимо от типа на задвижването.

Регулацията произтича от загриженост за обществената безопасност. Тъй като електрическите превозни средства внасят бързина на ниво суперавтомобил в ежедневното пътуване, инцидентите с катастрофи, дължащи се на неволно или неконтролирано ускорение, се превърнаха в честа тема на обществени дискусии.

Обосновката на регулаторния орган е, че като принуждава превозните средства да стартират в състояние на ограничена производителност, водачите трябва да бъдат принудени всеки път съзнателно и целенасочено да изберат режим на високо ускорение. По този начин ще се подобри психическата им подготовка и ще се намали рискът от внезапна загуба на контрол.

Има и по-широки последици. Тази стъпка създава прецедент за това как регулаторите могат да оформят поведението на превозните средства чрез софтуер, а не само чрез хардуер. Тя също така отразява нарастващото значение на софтуерно дефинираните функции в превозните средства и как регулациите трябва да са в крак с това. Проектът включва и други правила – като например задължителни алармени системи за превишаване на скоростта за превозни средства с дължина над шест метра.

коли автомобили електрически автомобил електромобили спортни коли регулации