В тората вълна на пандемията за пореден път удари автомобилната промишленост, която тъкмо се бе възстановила от пролетния колапс. Това доведе до над 14% спад в продажбите на автомобили в ЕС. На този фон германската организация KBA публикува данни за продажбите в страната, които показват трицифрени ръстове в продажбите на електромобили и плъг-ин хибриди.
Цените на електромобилите и конвенционалните коли ще се изравни през 2023 г.
През ноември в страната са продадени 28 965 електромобила (10% пазарен дял), което представлява ръст от 523% спрямо ноември 2019 г. Същото сравнение при плъг-ин хибридите показва ръст от 383% (30 621 продажби).
За 11-те месеца на годината в Германия са продадени 150 492 електромобила (+162%) и 161 362 плъг-ин хибрида (+306%). Общите продажби са 311 854 (+221%), което представлява 12% пазарен дял.
Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени
Най-продаваният електромобил през ноември е Renault Zoe с 4287, следван от Hyundai Kona EV (2471) и Volkswagen ID.3 (2439). Tesla е извън Топ 10. Само времето ще покаже как ще се представя марката, когато започне производство в строящия се в Берлин завод.
ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.
При марките лидер е Volkswagen с 10 906 продажби – 6089 електромобила и 4817 плъг-ин хибрида. Второто място е за Mercedes с 10 262 бройки, третото за BMW – 5173 (1325 електромобила и 3848 плъг-ин хибрида).
Интересен факт са 565-те продадени Taycan-а, което представлява над 20% от общите продажби на Porsche в Германия за изминалия месец.
Автономно такси е визията на Amazon за бъдещето на градския транспорт