В чера софийските таксиметрови шофьори протестираха с искания за двойно увеличение на тарифите и забрана на споделеното пътуване. Приблизително по същото време компанията Zoox, собственост на Amazon, показа своята визия за бъдещето на този вид транспорт, определяйки своето робо такси като „напълно функционално, електрическо, автономно превозно средство, предназначено за гъсто населената градска среда.”
Симпатичният „кашон” на колела е дълъг само 3630 мм и е висок 1936 мм. Тази дължина го прави изключително компактен за града, тъй като е малко по-къс от Chevrolet Spark.
Освен компактните размери, шатълът е с плъзгащи се врати и стилни алуминиеви джанти. Трябва да се изтъкне системата му за осветяване, която „казва на другите участници в движението какво ще направи.” В интериора му има място за четирима човека. Волан и традиционните уреди за управление липсват, тъй като тук говорим за автономно превозно средство. Повече информация за кабината няма, но се вижда, че покривът е стъклен, като се създава впечатление, че седите под звездното небе (тази опция в Rolls-Royce е доста „солена”). Таксито е оборудвано с безжични зарядни за смартфони и сензорни инфотейнмънт системи, които предоставят контрол за аудиото, както и информация за крайната ви точка на пътуване.
Zoox не разкрива много от техническите характеристики, като казва, че автономното превозно средство разчита на батерия с капацитет 133 kWh, която ще позволи 16 часа непрекъсната работа на шатъла. Максималната скорост на движение е до 120 км/ч, което е много. Моделът е със завиващи четири колела.
Шатълът е оборудван с „уникална архитектура от камери, радар и LIDAR, които гарантират 270-градусов зрителен обзор в четирите ъгъла на автомобила, елиминирайки характерните слепи точки. Така се позволява на автомобила да следи постоянно обекти до и зад него, включително пешеходци, велосипедисти и други участници в движението.” Zoox казва, че моделът им вижда до 150 метра напред във всички посоки.
Автономното возило „е оборудвано с над 100 иновации за безопасност, които не се срещат в конвенционалните автомобили”, включително пребогат хардуеър и специални въздушни възглавници за използване в автомобили, които са с две предници, т.е. могат да се движат в двете посоки.
За момента не се споменава годината, в която ще видим това превозно средство по пътищата, но изпълнителният директор на Zoox казва, че „с него маркираме важна стъпка в пътя ни към разгръщането на споделеното автономно пътуване.”
Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)
VW ID.6 идва през 2023 г. със 700 км на ток
Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени