Т ази години вече станахме свидетели на сериен автомобил, развил над 500 км/ч. Рекордът на SSC Tuatara бе оспорен от мнозина, затова създателят на автомобила обеща да го повтори. Но докато стане това, на автомобилния Олимп може да се възкачи нов лидер. Наследникът на Venom GT е тук, за да отбележи 30-ата годишнина на компанията. Името F5 идва от наименованието на торнадото F5, чийто ветрове достигат до 318 мили/ч (512 км/ч). Този факт говори красноречиво за основната задача, поставена пред Venom F5 от Джон Хенеси: ускорение над 311 мили/ч (500 км/ч).
За да бъде постигната тази заветна цел, моделът е оборудван със ръчно изработен 6,6-литров V8 двигател, наречен Fury (ярост). Той е снабден с две турбини, с чиято помощ Fury се определя от създателите си като „най-мощният в света двигател в сериен уличен автомобил”.
Ето какво казват сухите цифри зад горното определение: 1843 к.с. и 1617 Нм въртящ момент! И нещо още по-впечатляващо: чрез 7-степенна трансмисия цялата тази мощ се стоварва само върху задните колела. Създателите твърдят, че F5 ускорява до 100 км/ч за под 3 секунди, а до 200 км/ч – под 5 секунди!
За тези параметри „вина” има и карбоновият монокок, който тежи едва 86 кг. Това помага общото тегло на автомобила да е 1360 кг, което от своя страна води до постигане на съотношение мощност/тегло „много над всеки уличен автомобил в продажба”.
Освен преследването на границата от 500 км/ч и ненормалното ускорение, Venom F5 се е прицелил към едни от най-добрите като управляемост супер автомобили, а именно McLaren 600LT и Porsche Cayman GT4. „Отровата” предлага режими на задвижване Sport, Track, Drag, Wet и F5. Последният „отключва цялата налична мощност”.
Дизайнът отвън е бил подчинен единствено на аеродинамиката, постигане на минимален коефициент на челно въздушно съпротивление и оптимално отвеждане на въздушните потоци над, отстрани и под автомобила. Дизайнът вътре е подчинен единствено на водача, като основният прибор е срязаният волан. Приборното табло е 7-инчово, а централната конзола – 9-инчова. Под нея има още четири много важни бутона. Кожата изглежда много качествена, а картинката завършват двата дискретни американски флага върху дръжките на вратите.
Ако сте приготвили $2,1 млн., бързо пускайте заявката, че до Venom F5 ще се доберат само 24 човека.
Догодина чакаме рекордния пробег за скорост, който Hennessey ще извърши в космическия център „Кенеди” на NASA. Там ще се използва полоса с дължина 5,2 километра.
Компанията ще се опита да избегне бъркотията, сътворена от SSC, като ще наеме инженери на Racelogic / VBOX, които да монтират, тестват и калибрират измервателната техника. Ще бъдат поканени още „независими свидетели, медии и F5 клиенти,” като GPS данните и немонтирано видео ще бъдат предоставени веднага след теста.
Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)
VW ID.6 идва през 2023 г. със 700 км на ток
Автономно такси е визията на Amazon за бъдещето на градския транспорт