Ford Horizon – така бе наречено специалното онлайн събитие за европейските журналисти, на което експерти на Ford дадоха подробно описание на модела и отговаряха на въпроси. Поводът бе предстоящият старт на продажбите на Ford Mustang Mach-E в Европа, а нашата медия бе единствената поканена от България.
Феновете на електрическата мобилност със сигурност са запознати много добре с модела, но сега ще го представим по-задълбочено в технологично отношение.
Впечатляващи параметри за електрическия Ford Mustang Mach-E
Започваме с някои от най-впечатляващите цифри, свързани с първия сериен автомобил Ford, разработен от нулата да осигури чисто електрическо задвижване с нулеви емисии. Моделът ще се предлага в няколко версии, като тази с два мотора и задвижване на четирите колела ще ускорява до 100 км/ч за 3,7 секунди. Опциите за батерията със стандартен и увеличен пробег дават възможност за избор на клиента, като версията с най-голям пробег гарантира до 610 км с едно зареждане (WLTP).
Mustang Mach-E стъпва върху изцяло нова платформа. Независимо дали е във вариант 288 клетки, 68 kWh (използваем) стандартен пробег или 376 клетки, 88 kWh (използваем) увеличен пробег, литиево-йонната батерия е разположена централно между осите и под пода за нисък център на тежестта, който подпомага спортната динамика на Mustang.
Електрическият Mustang Mach-E изненада и създателите си
Мощността на батерията се предава на изцяло нов задно монтиран AC мотор с маслено охлаждане за задвижване на задните колела, и допълнителен предно монтиран мотор за моделите, оборудвани със система на задвижване на всички колела. Синхронният заден мотор с постоянни магнити осигурява максимален въртящ момент за 0,5 секунди с цел изключително бързи реакции:
Mustang Mach-E със задвижване на задните колела предоставя 269 к.с. с батерия със стандартен пробег, 294 к.с. с батерия с увеличен пробег и 430 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч от 6,1 - 6,2 секунди.
Mustang Mach-E със задвижване на всички колела предоставя 269 к.с. с батерия със стандартен пробег, 351 к.с. с батерия с увеличен пробег и 580 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,1 - 5,6 секунди.
Mustang Mach-E First Edition е стандартно оборудван със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег за мощност от 351 к.с., 580 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди.
Mustang Mach-E GT е стандартно оборудван със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег за мощност от 487 к.с., 860 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди.
Ford предлага на клиентите опционална зарядна станция Ford Connected Wallbox във версии 7,4 kW и 11 kW, стенно-монтираната зарядна станция може да зареди батерията на Mustang Mach-E от 10% до 80% за около 6 часа.
Клиентите на Mustang Mach-E получават и два кабела за зареждане като стандартно оборудване. 6-метровият кабел на Ford за зареждане на обществена зарядна станция е съвместим с общия стандарт за зареждане в Европа. 6,7-метровият универсален кабел за домашно зареждане позволява свързване към стандартен домашен и 32 A син индустриален контакт за по-високи скорости на зареждане дори без Ford Connected Wallbox.
Европейската версия на Ford Mustang Mach-E обещава пробег до 600 км
При зареждане до 150 kW чрез зарядно IONITY, Mustang Mach-E със задвижване на задните колела и батерия с увеличен пробег ще добави средно 119 км пробег в рамките на 10-минутно зареждане. 9
Моделите Mustang Mach-E със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег и First Edition ще добавят средно 107 км заряд за около 10 минути. И двете конфигурации със задвижване на задните колела и задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег ще постигнат заряд от 10% до 80% за 45 минути.
Всеки Mustang Mach‑E ще предлага режими на шофиране Whisper, Active и Untamed, които адаптират динамиката на задвижване и сетивните изживявания спрямо настроението на водача. 5-местният SUV със силует на купе ще става все по-добър с времето чрез актуализации по въздуха.
Клиентите, които направят поръчки тази година и в началото на 2021 г., ще получат 5-годишен безплатен достъп до FordPass Charging Network – една от най-големите мрежи от обществени зарядни станции в Европа – която вече включва над 155 000 станции за зареждане.
В партньорство с NewMotion клиентите на Ford ще могат да използват мобилното приложение FordPass за безпроблемно локализиране, навигация, плащане и следене на зареждането на места за зареждане в 21 държави – като откриват и плащат за услуги от един и същ акаунт с цел опростено притежание на автомобила.
Клиентите на Mach-E ще получат и едногодишен безплатен достъп до мрежата за бързо зареждане IONITY, която вече има изградени над 300 станции за зареждане и е на път да постигне планираните 400 до края на тази година.
Стартираха продажбите на водородната Toyota Mirai
Има 3 колела, струва максимум $46 000 и минава 1600 км на ток