Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени

Пламен Георгиев,
Volkswagen ID4 електромобили

, Volkswagen

Volkswagen ID.4

П ризнавам си, че няколко пъти съм използвал подобни заглавия, но сега вече нямам абсолютно никакво съмнение за бъдещето на ДВГ в Европа. Това е така, защото очакваното се случи. ЕС прие още по-стриктни цели за намаляване на емисиите СО2 до 2030 г. След 10 години нивата на отделяните в атмосферата емисии СО2 трябва да бъдат редуцирани с поне 55% спрямо 1990 г. Това е с 15% повече спрямо предишната цифра от 40-процентно намаление до 2030 г.

Решението бе прието от министър председателите на 27 страни миналата седмица в Брюксел. ЕС си е поставил за цел да постигне СО2 неутралитет до 2050 г.

Повратната точка в преговорите очевидно са били финансовите претенции на Полша, Чехия и Унгария, които поискаха повече финансова помощ за прехода към добив на електроенергия, независеща от полезните изкопаеми.

Това решение значи едно: националните енергийни индустрии трябва да превключат по-бързо от полезни изкопаеми на възобновяеми източници (или ядрена енергия). Къде сме ние в тази картинка, тепърва ще става ясно.

ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.

Голям дан за постигането на голямата цел трябва да плати и транспортният сектор. Европейската комисия иска новите автомобили да изхвърлят средно с 50% по-малко емисии CO2 през 2030 г., а не както бе планувано преди – с 37,7%. Както писахме преди дни, Комисията предвижда след 10 години по пътищата в Европа да се движат поне 30 млн. електромобила и да бъдат изградени 3 млн. зарядни точки. Тези решения от Брюксел ще направят така, че конвенционалните автомобили само с ДВГ няма да могат да покриват заложените изисквания.

ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.

Тук стигаме и до предстоящото решение за крайния вариант на бъдещия стандарт Euro 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. През миналата седмица имаше много интересен материал в Autonews Europe по темата. Едно от предложенията предвижда намаляване на NOx до 30 милиграма на километър. От януари стандартът Euro 6d ще задължи всички автомобили да не отделят повече от 80 мг/км на тестовия стенд, както и в реални пътни условия – като се изключи допустимата грешка на преносимите устройства за измерване на емисиите, която се изчислява на максимум 34,4 мл/км.

Темата в материала на Autonews Europe коментира инженер на VW: „Ако те (разбирай Advisory Group on Vehicle Emission Standards на ЕС) разширят граничните условия на теста да включват изчакване на наклон със закачено ремарке, тогава това ще е краят на автомобилите с двигател с вътрешно горене. Подобно изискване не може да бъде изпълнено и от автомобил с 48-волтова мека хибридна технология,” коментира инженерът, като отказва да бъде цитирано името му.

В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка

“Ще трябва да се отървем от ръчните скоростни кутии, за да може да диктуваме точния тайминг за смяна на предавките. Това не само ще струва много скъпо, но и всичко забавно при шофирането също ще изчезне.”

Тук трябва да е ясно, че макар подобно нещо да е екоцелесъобразно, не всички хора ще могат да си купят нов плъг-ин хибрид или чист електромобил. Така ще се стигне до това, че хората, които няма да могат да си позволят нов електромобил, ще трябва да продължат да карат досегашния си автомобил, без да могат да си позволят да го заменят с по-чист. А това би могло да увеличи вредните емисии, поне в краткосрочен план.

Решено: Великобритания забранява продажбата на конвенционални автомобили през 2030 г.

Организацията на автомобилните производители ACEA също не остана безразлична по темата.

“Няма доказателства, че ограничаването на NOx до 30 мг/км е технически постижимо днес, особено ако измерването се прави на всички видове реални условия на шофиране. Подобно ограничение трябва да се постигне при цялата гама от екстремни пътни условия, включително шофиране на висока надморска височина, изкачване на наклон, шофиране при пълно натоварване и шофиране в студени зимни и горещи летни условия.”

Източник на статията: Vesti.bg

ДВГ електромобили Евро 7 Euro 7