Fisker едва достави първия Ocean SUV на 5 май, но вече гледа напред във времето. Електрическият стартъп планира да продава офроуд версията Force E в края на тази година.
Моделът ще е базиран на модификацията Ocean Extreme, която предлага 558 к.с. и ускорение до 100 км/ч за само 3,6 секунди. Новото попълнение ще стъпва върху 20-цолови подсилени джанти, „обути” с 33-инчови all terrain гуми, с които няма как да се постигне подобно ускорение.
Но за сметка на това те, заедно със специални амортисьори ще предлагат на водачите голям клирънс и ъгли за заход и отход. Батерията ще бъде защитена от титаниева пластина под цялата дължина на шасито, предни и задни защитни скари пък ще защитават SUV при атака на по-тежък пресечен терен.
Моделът е разработен от Дейвид Кинг, който е вицепрезидент на компанията, но в този случай е по-важен състезателния му опит, натрупан през 80- и 90-те години.
Истината е, че това е начин на Хенрик Фискер да се опита да задържи интереса на клиентите си, които още не са пипнали своите модели. А реалността за американските електрически стартъпи не е никак розова, те отчетоха рекордни загуби през първото тримесечие на годината.
А пък Fisker има огромни софтуерни проблеми. Automotive News съобщава, че тези проблеми са накарали компанията да намали прогнозния производствен обем на 32 000 – 36 000 спрямо 42 400 преди това. Те отложиха и дебюта на втория си модел – Pear, който ще се произвежда от Foxconn Technology Group – за 2025 г., а не за предварително плануваната 2024 г.
И още неще интересно. Доставеният на 5 май първи Firsker Ocean на клиент в Дания пътува обратно към Magna в Грац, за да бъдат отстранявани софтуерни проблеми.
Нищо от това не звучи като добър знак, затова и ние смятаме, че Фискер просто вдига ПР-пушилка, за да замаскира истинските проблеми.