G-класата е легенда, която се свързва с традициите и е от „старата школа“. Но това не означава, че не може да се справи с модерните времена. Напротив, тя ще се впише идеално в тях и Mercedes ни го показва нагледно с официалната премиера на изцяло електрическата G-класа.
Тя е и първият електрически модел на Mercedes, който не следва EQ номенклатурата, която постепенно ще бъде изместена. Това е Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology. Името е дълго и ще бъде използвано само в официалната комуникация на марката. Всички останали ще ѝ казват просто „електрическата G-класа“. Всъщност дори и Mercedes обилно я нарича така в прессъобщението.
Но дотук с имената. Да разгледаме най-важното и то в случая е механиката.
Електрическото „зарче“ идва с цели 4 електромотора. Всеки от тях е индивидуален и съответно разположен близо до релевантното си колело. Общата мощност е 580 к.с., а въртящият момент е замайващите 1164Nm.
На разположение са и няколко изцяло нови технологии, които са налични само за електрическата G. Колата има виртуални блокажи на диференциалите, които се постигат чрез динамично разпределение на въртящия момент между колелата с помощта на електромоторите.
Освен това има и няколко функции, специално за офроуд – G-Turn, G-Steering и „пълзене“. Първата позволява завиване, или по-скоро завъртане, на място като танк. Втората използва завиване на 4-те колела, за да намали радиуса на завой и да улесни маневрирането в тесни места. Третата улеснява катеренето и спускането. G-Roar е функция, която ще издава специален звук от G-класата и „аура“.
Резултатът от толкова мощ е спринт от място до 100 км/ч за 4,6 секунди. Електрическата G-класа е и разработена специално за офроуд пътешествия. Може да „гази“ във вода с дълбочина 85 см – повече дори от събратята си с ДВГ. Ще се справя и с 45-градусови наклони.
Дизайнът също е леко „пипнат“, за да е по-аеродинамичен. Предният капак е малко повдигнат, има спойлер и „въздушни престилки“ при задните колела. Това оптимизира аеродинамиката и намалява шума в интериора.
Електрическата G-класа има 116kWh батерия, която поддържа 200kW бързо презареждане, т.е. около 30 мин. за зареждане от 10% до 80% със съвместима станция. Пробегът ще е 473 км. Компанията успокоява, че батерията е добре изолирана в специален контейнер и е защитена от вода и замърсявания.
В интериора също има малко промени. Новата версия на MBUX интерфейса включва 12,3-инчов дисплей за шофьора и за инфотейнмънта. Луксът е на ниво както винаги с истинско дърво, висококачествени материали, много кожа и амбиентно осветление и всичко е в стандартното оборудване.
За най-нетърпеливите фенове ще има специален модел Edition One. Той се предлага в един от 5 цвята, има опции за персонализиране от MANUFAKTUR и множество специални детайли. Например надпис „Stronger Than Time”, който ще се изписва на земята със светлина от огледалата на вратите. Има и специални джанти, „опушени“ фарове и стопове и др.
Цената на Edition One започва от 192 524,15 евро. Стандартният модел е с цена, която започва от 142 621,50 евро преди екстрите.