Volkswagen отбелязва 40 години присъствие в Китай и използва повода и стартиращото в Пекин изложение Auto China 2024, за да покаже нов концептуален модел. Той се казва ID.Code и е демонстрация на някои от технологиите и дизайна, които можем да очакваме в бъдещите серийни коли на компанията.
ID.Code е изцяло електрически, като е разработен да предлага Ниво 4 на пълна автономия. Volkswagen казва, че автомобилът ни представя бъдещето на компанията в Китай, като това включва нов дизайн, повече технологии и специален фокус върху интересите на китайските клиенти.
ID.Code показва новия дизайн, който включва не само визуални, но и технологични иновации. Екстериорът ще използва „следващо поколение светлини, които са с AI асистенция“. Motor1 описва технологията, като светлини, които ще могат да изобразяват различни обекти на каросерията. Това включва и „очи“, които да виждат в различни посоки.
На предницата има и т.нар. Light Screen. Той е „скрит“ там, където по принцип е предната решетка. Volkswagen използват специална прозрачна боя, така че дисплеят не се вижда, когато работи, но като е включен, може да показва всякаква информация, дори прогнозата за времето. Може да комуникира и с другите шофьори. Например, ако някой направи път на колата да завие, ще изобрази сърце за благодарност.
Volkswagen ID.Code
Целта на тези технологии е да сближат хората и изкуствения интелект и да помогнат за взаимодействията между тях. И да покажат, че AI ще е навсякъде и колите ще могат да комуникират не само със собственика си, но и всички останали около тях.
Интересни идеи има и в интериора. Голям дисплей минава през тялото табло по хоризонтала. Отделно има и друг екран на централната конзола.
Предните седалки могат да се завъртат на 180 градуса към пътниците отзад. Предното стъкло може да влиза и в ролята на екран за прожекции. На него може да се изобрази дори и виртуален аватар на човек, който да е в ролята на автомобила при разговор с него.
Volkswagen казва, че брандът ID. ще нарасне до 16 модела до 2030 г. Това включва и петте EV-та от новия дъщерен бранд ID.UX, който ще стартира от 2027 г.