Повече мощност и пробег на ток за хибридните Audi Q7 и Q8

За пръв път двата модела предлагат като опция завиващи задни колела

Audi Q8 TFSI

Audi

Audi разкри новостите за плъг-ин хибридните версии на обновените A7 и Q8. В сърцето на двата модела е 3,0-литров 6-цилиндров двигател с 340 к.с., който работи с компактен електромотор (PSM) с максимална мощност 130 kW и 460 Нм. Батерията е нова, по-мощна, с течно охлаждане, разположена под пода на багажника. Тя е съставена от 17 клетки, като максималният й капацитет вече е 25,9 kWh (22 kWh нетен). Увеличеният капацитет спомага за постигане на пробег от 85 км по WLTP.

Максималната системна мощност на двата модела във версии 55 TFSI e quattro е 394 к.с. и 600 Нм. Интересното е, че Audi дава среден разход на моделите и когато батерията е изтощена, нещо, което не сме свикнали да виждаме. Така че досегашните параметри от 1,2 – 1,4 л/100 км, на които никой не се хващаше, сега вече стават по-ясни. При изчерпана батерия средният разход на Q7 е 10,5 – 9,8 л/100 км, при Q8 – 10,9 – 8,9 л/100 км.

Когато двата двигателя работят в тандем, електрифицираните Q7 и Q8 ускоряват за 5,7 сек до 100 км/ч. Следващото стъпало е 60 TFSI e quattro, който вече идва с 490 к.с. и 700 Нм. Тук ускорението вече пада до 5,0 сек. Всички варианти са с ограничение на скоростта до 240 км/ч, като на ток максималната е 135 км/ч. Батерията се зарежда с до 7,4 kW за 3,45 ч до 100%.

Audi

Стандартно моделите разчитат на LED фарове, опция са Matrix LED, а за още повече пари клиентът може да избере иновативните лазерни HD Matrix LED. Новост при тях е дигиталният дневен светлинен подпис. Клиентът може да избере един от четирите налични светлинни подписа чрез MMI. За пръв път като опция моделите идват и с дигитализираните OLED задни светлини, които също имат дигитален светлинен подпис.

Гамата джанти включва пет нови дизайна с размери от 21 до 23 цола. За разлика от 55 TFSI e quattro, версиите 60 TFSI e quattro излизат в екстериорно изпълнение S line и спортен пакет като стандарт. Стандартно двата модела идват и с заряден кабел Mode 3.

Audi

Двата SUV автомобила разчитат на електронно контролирано въздушно окачване с постоянно адаптиране на твърдостта на амортисьорите – като опция се предлагат адаптивно въздушно или адаптивно въздушно спортно окачване. За пръв път плъг-ин хибридите могат да се поръчат и със завиващи до 5 градуса задни оси.

Цените за Q7 55 TFSI e quattro започват от 85 500 евро, докато 60 TFSI e quattro – от 96 000 евро. При новото Audi Q8 55 TFSI e quattro стартовата цена е 92 900 евро, а за Q8 60 TFSI e quattro се искат 103 200 евро.

Audi Q8 Audi Q7 Audi