Tesla намали цените на основните пазари в опит да даде отпор на намаляващото търсене и натрупващите се на склад автомобили.
Стартовата цена на обновения Model 3 в Китай е понижена с 14 000 юана ($1930) до 231 900 юана ($32 000), показва официалният уебсайт на марката.
Подобен спад на цената на базовия Model 3 със задно предаване се отчита и в Европа: от 42 990 евро на 40 990 евро.
В Щатите компанията е намалила цените на Model Y, Model X и Model S с $2000.
Всичко това е чудесна новина за клиентите, но не и за Tesla. Новината идва след отчета за спад на световните доставки през първите три месеца на годината с 8,5% до 386 810 броя. Tesla се сблъсква с намаляващото търсене на електрически автомобили и изострящата се ценова война, особено от страна на по-евтините китайски конкуренти.
Проблемът на Tesla е и друг, бавната скорост на обновяване на застаряващите си модели.
На фона на това идва и новината, че компанията е била принудена да изтегли 3878 броя от Cybertruck, който трябваше да е витрина на технологично превъзходство, но страда от проблем, заради който Tesla е ответник по много дела.
Става въпрос за установен от марката проблем, че педалът на газга може да „заседне“, когато бъде натиснат и това да доведе до неконтролируемо ускорение. Да ви звучи познато? От компанията казват, че до момента не е имало случаи на „катастрофи, наранявания или смъртни случаи, свързани с проблема“.
Иначе Tesla продължи да смъква цените, като това засегна и софтуера за подпомагане на управлението, познат като Full Self-Driving (FSD). Цената му бе понижена с 1/3 до $8000 в САЩ.
Илон Мъск смята, че FSD ще стане голям източник на приходи за Tesla, но от години не успява да постигне целта от автономно управление, която технология става все по-регулирана от властите.
Следващата стъпка е обещанието на Мъск, че на 8 август ще видим роботаксито на Tesla.
То, написа преди време Reuters, е причина Tesla да се откаже от плановете си за евтин електромобил. Към момента няма абсолютно нищо като информация за въпросното роботакси, което, вярва Мъск, е бъдещето на Tesla.
Тук само ще отбележим, че милиардерът отново иска от акционерите да гласуват пакетът бонуси за него в размер на $56 милиарда, който съдът в Делауеър отмени през януари.