Fisker обяви, че е започнал пътни тестове на своя бъдещ електрически градски модел Pear, който ще се появи през 2024 г. на цена под $30 000.
Това поне обеща компанията на Хенрик Фискер - и самият той, още преди месеци.
Pear (Personal Electric Automotive Revolution) ще застане под по-големия Ocean, той е с по-късо междуосие, но запазва просторен интериор, предвид формата на каросерията.
Ще бъде направен от технологичния гигант Foxconn в закупения наскоро завод в Охайо, преди това собственост на General Motors. Идеята е да се продава в цял свят, като първоначалният обем е 250 000 броя годишно за 2024 г.
Хенрик Фискер каза неотдавна пред Autocar, че Pear е „колата, която в крайна сметка ще ни отведе до милион продажби на година от 2027 г.“ Поне такива са надеждите му.
Pear ще стъпва на специална стоманена платформа, по-евтина от алуминиевата “скейтборд” архитектура на Ocean. Първата ще се използва за производството на още два електромобила. Целта е чрез рационализиране на производствените разходи да се гарантира, че возилото може да се продава като „премиум автомобил за под $30 000“.
Потвърдено е, че цените в САЩ започват от $29 900.
Замисленият като съперникът на Volkswagen ID. 3 автомобил ще бъде оборудван с уникални функции, включително капак на багажника, който се плъзга зад задната броня за по-добър достъп в тесни зони за паркиране.
В интериора също се планират иновативни решения за съхранение на вещи.
При излизането на пазара на клиентите ще се дават две опции за батерии: едната за градско шофиране, а другата за по-дълги разстояния. За втората Fisker твърди, че ще е с пробег за повече от 600 км.
Фискер описва Pear “като фънки автомобил“ и казва, че е трудно да го включим в даден сегмент:
Предполагам, че бихте го нарекли кросоувър, но той всъщност не изглежда като SUV. Изглежда като футуристична малка космическа совалка - така мога да го опиша най-добре.“