Lamborghini и Масачузетският технологичен институт (MIT) патентоваха нов материал, който ще позволи да са увеличи два пъти капацитетът на суперкондензаторите, използвани в хибридните силови системи на италианския производител. Технологично тези устройства ще надминат всичко, което в момента се предлага на пазара.
Преди три години Lamborghini се присъедини към програмата на MIT-Italy и започна сътрудничество с катедрите по химия и машиностроене. Резултатът от един от двата стартирани проекта е успешният синтез на нов материал, основан на концепцията за метало-органични каркасни структури (MOF). Материалите от това семейство притежават по-голяма специфична площ, подложена на електрически заряд, което в бъдеще може да удвои плътността на съхраняваната в суперкондензаторите енергия.
Вторият проект е още по-амбициозен. Той се реализира съвместно с катедрата по машиностроене на MIT. Насочен е към създаването на принципно нова форма на батериите. Резултатът от работата на изследователският екип ще стане създаването на прототип на батерия с висока геометрична адаптивност и структурна здравина, което ще позволи да я интегрират в структурата на каросерията, както това предлагаше концепцията Lamborghini Terzo Millennio.
Първият модел на Lamborghini, в който се използва суперкондензатор, е хибридът Sian (на снимката). Суперкондензаторът работи под напрежение 48 волта. Той е три пъти по-мощен от литиево-йонна батерия с аналогични размери. При скорост до 130 км/ч суперкондензаторът захранва мотора с ток с пикова мощност 600 ампера, като се зарежда напълно при всяко спиране.
Цифрите зад алианса между FCA и PSA