По-добре късно... Еврокомисар: ''ЕС трябва да защити авто индустрията си от Китай''

Еврокомисарят Стефан Сежурне смята, че „не трябва да сме толкова наивни, трябва да се върнем към стандартите на всички големи икономики в света“

Пламен Георгиев,
Европейски съюз

iStock

Е вропейският съюз трябва да защити автомобилната си индустрия от китайската конкуренция, включително да преосмисли целта си за нулеви емисии до 2035 г. от нови автомобили и микробуси, заяви в интервю еврокомисарят на промишлеността на блока Стефан Сежурн.

Той смята, че ЕС трябва също да обмисли диверсификацията на износа си и да определи нови правила за защита на производството в Европа.

„Трябва да бъдем по-малко наивни и да се върнем към стандартите на всички големи икономики в света. Ние сме единственият континент, на който липсва стратегическо мислене по отношение на индустриалната политика“, каза бившият френски външен министър пред италианския всекидневник La Stampa.

Сежурн предупреди, че „ако не се намесим, след десет години произведените и продавани в Европа автомобили ще спаднат от 13 милиона на 9 милиона“.

„Трябва да проявим гъвкавост към целта за пълно спиране на продажбата на автомобилите с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.“, каза той. Очаква се ЕС да преразгледа целта до края на годината в отговор на призивите на автомобилните производители, че пълното преминаване към електрически превозни средства вече не е осъществимо.

Сежурн заяви, че европейските автомобилни производители трябва да се обърнат към нови пазари за своите продажби и компаниите трябва да се сблъскват с по-малко бюрокрация. По-рано миналата седмица той заяви, че Европейската комисия има за цел да обяви създаването на нова категория достъпни малки електрически автомобили, за да противодейства на китайската конкуренция и да съживи вътрешния пазар, като част от по-широка стратегия, която ще бъде очертана на 10 декември.

Комисарят по индустрията също намекна за мерки срещу китайските производствени обекти в Европа. „Днес има производители, които сглобяват китайски автомобили в Европа с китайски компоненти и китайски персонал: това се случва в Испания и в Унгария. Това не е приемливо“, каза Сежурн.

На въпрос дали Европа трябва да приеме протекционистки мерки, Сежурн отговори, че „е необходимо да се въведат условия за чуждестранните инвестиции в Европа“, добавяйки, че митата биха създали търговско напрежение и биха навредили на производството.

Той също така коментира, че за да се намали зависимостта от Китай за редкоземни минерали, Европа трябва да обмисли нови доставчици - като Бразилия, Канада и страни в Африка - да въведе ограничения за тяхното използване, да рециклира повече и да инвестира в потенциални местни обекти за добив.

Източник на статията: autonews.com

Европейски съюз политика Стефан Сежурн автомобилна индустрия еврокомисар