666 “коня“ само на задната ос в Conti Supersports

Това е най-лекото Bentley от 1940 г. насам, фокусирано върху удоволствието от шофирането, което изключва 4х4

Пламен Георгиев,
Bentley Continental Supersports

Bentley

Bentley Continental Supersports се завърна като двуместен grand tourer с V8, задно задвижване и 666 к.с., за който се твърди, че е най-динамичният автомобил, произведен от Крю до момента. Новият флагман в ограничена серия ще бъде пуснат в продажба през март на цена от около 400 000 паунда, което е значително увеличение спрямо началната цена от 237 000 паунда на сегашния GT Speed на Острова. Bentley ще произведе само 500 бройки от модела.

С кодово име Project Mildred, на името на състезателката по издръжливост от 1929 г. Милдред Мери Петре, новият Supersports също така бележи началото на стремежа на Bentley да създава „по-екстремни автомобили“, казва главният изпълнителен директор Франк Уолисър.

Той е базиран на настоящия Continental GT, но е „много различен“ от него, каза Уолисър, като въвежда редица новости за Bentley за уличните модели на марката. Например, това е първият Continental със задно задвижване, оборудван е с най-големия преден сплитер от всички производствени Bentley в историята и предлага най-голямата притискаща сила от всички улични автомобили, напускали Крю.

Bentley

Конкурентът на Aston Martin DB12 S бе представен 100 години след пускането на пазара на 3-литровия Super Sports. В ерата на електрификацията и електромобилите с мощност от над 1000 к.с., новият Supersports е създаден, за да бъде това, което Уолисър нарича „най-фокусираният върху водача Bentley досега“.

Ключът към това позициониране е неговото сравнително ниско тегло от малко под 2000 кг. Това значи, че Supersports е с половин тон по-лек от GT Speed ​​и е най-лекият Bentley от Mark V от 1940 г. Това е възможно най-вече благодарение на силовото предаване, което премахва всякаква хибридна асистенция и заменя задвижването на четирите колела с две. Покривът, който обикновено е изработен от алуминий, сега е от въглеродни влакна – нещо, което също така понижава центъра на тежестта на автомобила. Вътре задните седалки са премахнати, звукоизолацията също, броят на високоговорителите е намален, а редица асистенции за водача са премахнати.

Мощността идва от това, което е започнало като същия 4,0-литров бензинов V8 с два турбокомпресора, използван в хибридната система на Continental GT Speed. Bentley обаче са го оборудвали с по-здрав картер, подобрени цилиндрови глави и по-големи турбокомпресори, за да увеличат мощността му до 666 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Осемстепенната скоростна кутия с двоен съединител ZF, която се използва във всички настоящи модели на Bentley, е обновена и сега разполага с нови съединители и софтуер. Резултатът е по-рязко и по-отзивчиво превключване, казват от Bentley, особено при превключване надолу по време на спиране.

Bentley

Bentley казва, че целта не е била максимална скорост или ускорение. Вместо това, задачата на Supersports е била да се създаде най-ориентираният към водача Bentley до момента. Ключът към това, в сравнение със стандартния автомобил, е къде се насочва мощността. Това е първият Continental – освен състезателните автомобили GT3 – който разполага със задно задвижване. Настройката означава, че инженерите е трябвало да разширят задната следа с 16 мм, така че мощността, която обикновено се предава на пътя от четири колела, да може да се обработва от две. Софтуерът също играе важна роля. Например, система за векторизиране на въртящия момент, комбинирана с eLSD, осигурява по-рязко завиване и максимално сцепление при спиране. Supersports получава и собствена персонализирана настройка на кормилното управление и окачването, както и системи за управление на сцеплението. Както при стандартния Conti, Supersports има двойни носачи отпред, многораменна ос отзад, пневматични пружини и задно кормилно управление. Двукамерните амортисьори са нови.

Bentley

Supersports е един от най-агресивно изглеждащите Bentley до момента и инженерите твърдят, че не са включени елементи „само за естетически цели“. Най-забележителната е новата предна броня. По-ниска и по-широка от тази на GT Speed, тя разполага с най-големия сплитер, виждан досега в серийно Bentley. На носа е разположена нова лека мрежеста решетка. Виждаме също масивни странични прагове, големи крила, нов заден дифузьор и, поразително, спойлер на багажника. Supersports генерира над 300 кг повече притискаща сила от GT Speed, като същевременно поддържа разпределение на теглото отпред и отзад в съотношение 54:46.

Bentley Bentley Continental Supersports