А мериканският сектор на луксозните автомобили се готви за безпрецедентен бум, като ново проучване прогнозира, че общата му пазарна стойност ще надхвърли границата от 200 милиарда долара. Според забележително проучване на Boston Consulting Group (BCG) и duPont REGISTRY, пазарът на луксозни автомобили в САЩ, който в момента се оценява на приблизително 110 милиарда долара, се очаква да достигне 215 милиарда долара до 2035 г., съобщава Motor1.
Тенденцията обаче не е изолирана само до САЩ. Интересът към луксозни коли расте и в другите водещи пазари по света.
Прогнозираната траектория се обуславя от стабилното потребителско търсене на премиум автомобили – особено луксозни модели с цени между 100 000 и 170 000 долара. Тя подчертава, че заможните купувачи продължават да ценят ексклузивността и производителността. Подхранван от нарастващото благосъстояние, особено сред по-младите, амбициозни купувачи, пазарът се определя от търсенето на модерни технологии, масова персонализация и най-важното – висок клас SUV.
Ако търсенето САЩ се ускорява, то Азиатско-тихоокеанският регион (APAC), воден от Китай, задава темпото. В момента той доминира на световния пазар на луксозни автомобили, а само Китай се очаква да представлява близо 40% от световните продажби на луксозни автомобили до 2030 г. Този огромен растеж се дължи на бързата урбанизация, експлозията в населението на лицата с ултрависока нетна стойност, т.е. на все по-богатите, и културното приоритизиране на потреблението, ориентирано към статуса.
Китайският пазар бързо възприема електрификацията, което тласка както местните, така и чуждестранните луксозни марки да инвестират сериозно в EV, превръщайки страната в иновационен център за устойчива луксозна мобилност. Макар и по-малък, луксозният сегмент на Япония също допринася за доминацията в регионa, показвайки ясно предпочитание към технологично усъвършенствани и екологично съобразени премиум модели.
Европа, историческa основа на луксозните автомобили, продължава да държи значителен дял от световния пазар и също далеч не е в застой. Въпреки че е зрял пазар, се очаква европейският луксозен сегмент да расте стабилно, като според различни прогнози, тя ще расте с по 6,3% годишно до 2030 г., а според GrandViewResearch през 2024 г. е бил 269 млрд. долара. Държави като Германия и Обединеното кралство са ключови играчи, като общият европейски пазар ще показва здравословен годишен темп на растеж (CAGR) през следващото десетилетие.
Развитието на пазара в Европа е силно повлияно от строгите екологични разпоредби. Бързото навлизане на EV променя луксозния сегмент, принуждавайки утвърдени марки като BMW, Mercedes-Benz и Audi бързо да разширят своите гами от високопроизводителни електромобили.
Този завой към устойчив лукс гарантира, че европейският пазар остава жизнен и конкурентен. Секторът на луксозните автомобили в Обединеното кралство, по-специално, отбелязва стабилен растеж, тъй като клиентите търсят превозни средства, които са в съответствие с етиката на „устойчив лукс“, често предпочитайки хибридни и изцяло електрически модели.
За производителите на луксозни автомобили това глобално разпределение означава, че диверсифицираната стратегия е от решаващо значение. Доминиращите играчи трябва да балансират силните вътрешни пазари с агресивни настъпления в развиващите се географски региони. Това също така подчертава, че етикетът „луксозен автомобил“ става все по-глобален. Пазарът на луксозни коли процъфтява повсеместно, воден от нарастващото богатство и споделеното глобално потребителско желание за високотехнологични, ексклузивни и все по-електрифицирани премиум изживявания.