П оредното доказателство за желанието за промяна на цялата индустрия и световен автопарк идва от Германия. Макар да се очакваше, че германското правителство ще спре да субсидира покупката на електрически автомобил, то взе решение да увеличи срока и стойността на субсидията за покупка на електрически (и електрифициран) автомобил. Явно това е решението за ускоряване на навлизането на е-коли в страната, която е заплашена от крути глоби за мръсен въздух в редица градове в страната.
Разликата между германската програма за субсидиране и тази на останалите европейски (и не само) страни се крие във факта, че субсидията се поема по равно между държавата и автомобилната индустрия.
Когато Германия за пръв (2016 г.) представи плана си за ускоряване продажбите на електрически автомобили чрез нови субсидии, включваща 4000 евро отстъпка от цената, Tesla се оплака, че те целенасочено са изключени от програмата, защото бе договорено такава да получават е-колите със стартова цена под 60 000 евро.
Субсидията трябваше да спре следващата година, не сега бе постигнато ново споразумение между държавата и промишлеността, според което тя ще продължи до 2025 г., при това с увеличаване на сумата.
Magna работи по следващото поколение електрически мотор
Задава се поредният електромобил от Volkswagen
Според новите правила, електрическите автомобили над 60 000 евро продължават да не попадат в сметките, но пък се увеличават субсидиите за е-коли под 40 000 евро. В цифри това се изразява така: под 40 000 евро субсидията скача на 6000 евро (от 4000), докато плъг-ин хибридите в същия ценови диапазон ще могат да се възползват от субсидия в размер на 45000 евро (от 3000).
Електрическите автомобили между 40 000 и 60 000 евро ще получават увеличена до 5000 евро субсидия.
Това ще рече, че някои електромобили в Германия ще са изключително конкурентноспособни, като тук визираме специално новия VW ID.3, чиято цена може да започва от 24 000 евро. За сравнение ще кажем, че наскоро тествания от нас Renault Zoe се продава в България на цена над 71 000 лв. с ДДС (с новия мотор и батерия).
Колите с най-голяма обезцeнка след 5 години
Той е аеродинамичният рекордьор, има 5 кв. м соларни панели на покрива