Р егулации, регулации, регулации. Шефът на Renault каза, че до края на 2030 г. в сила ще влязат цели 107 нови регулации в Европейския съюз. А наскоро шефът на Hyundai Europe каза пред нашия микрофон, че именно тези регулации са част от причините за постоянното поскъпване на новите автомобили в ЕС, пише NOVA.
С какво се оправдава новото законово изискване? С безопасност, естествено, както и повечето други. Очаква се от 2027 г. шофьорите да бъдат задължени да карат с включени предни и задни светлини през деня.
Но приложимо ли е това за всички автомобили?
Много от по-старите автомобили като тези в България (средна възраст - над 17 години), нямат фабрично интегрирани дневни задни светлини. В тези случаи водачите ще трябва да използват къси светлини, за да светят и задните габарити. Но това реално се случва и сега, тъй като у нас е задължително да се движим с включени фарове.
Автомобилният експерт Румен Дунев посочи в ефира на "Здравей, България", че промяната ще важи за новите автомобили, произведени след 2027–2028 година, а не за вече регистрираните. Производителите ще са задължени фабрично да оборудват колите с дневни светлини както отпред, така и отзад.
Използването на светлини през деня доказано намалява пътните инциденти с около 11%, но води и до допълнителен разход на гориво и по-бързо изгаряне на крушките. Тяхната цена варира между 2 и 27 лева, а при модерните автомобили смяната може да изисква посещение в сервиз