П рез седмицата липсваха големи събития, но това не означава, че тя премина без нищо интересно, напротив. Започваме отзад напред, когато от Русия дойде новината, че ще бъде съживена емблематичната за КГБ и висшия партиен ешелон „Волга”. Първите нови ГАЗ-ки трябва да видим догодина. Скоро ще бъде обявено името на китайския партньор, тъй като “новата” Volga ще е стар китайски модел с руска емблема. По почина на „Москвич”.
През седмицата се заговори и за „Руската Tesla”, така я наричат в родината й, това е моделът e-NEVA с дължина 4,5 метра, който се тества в момента в република Алтай. Очаква се да получи задвижване с два електромотора със сумарно мощност 435 к.с. Те ще се захранват от батерия с капацитет 90 kWh, която да осигури пробег до 460 км. Щяла да бъде и велик спринтьор, посочва се време за ускорение от 0 до 100 км/ч за… 2,7 секунди.
Но да оставим руските блянове настрана. Тази седмица у нас имахме дебют на нов автомобилен вносител. Това е „Витоша Спортс Карс”, новият представител на марката Porsche у нас. Стартът на компанията е повече от подобаващ. Днес все още имате време да посетите столичния „Интер Експо Център”, където ще видите експозиция от 75 Porsche-та, направена по повод 75-годишния рожден ден на емблематичната марка.
На родна територия проведохме един напоителен тест драйв на тема Opel, която от известно време й липсваше едно спортно трибуквено означение, след като от пазара бяха изтеглени емблемите GSi и OPC.
Но марката вече си има (отново) означението GSe. За разлика от Commodore и Monza, където това съкращения идваше от Grand Sport Einspritzung, при Grandland добавката GSe идва от Grand Sport Electric. Плъг-ин хибридът е с два електромотора и 4х4 задвижване.
Не може да не обърнем внимание на най-мощния Range Rover. Инженерите на компанията се развихриха и извадиха от баварския 4,4-литров V8 цели 635 „коня” и максимален въртящ момент от 750 Нм. Но и тук има уловка, тя се нарича Dynamic Launch Mode, който за кратко дава 800 Нм.
Миналата година за BMW премина под знака на 50-ата годишнина на M GmbH. Но през 1972 г. се случва и друго изключително важно събитие, което за времето си е много по-важно за клиентите.
Това е дебютът на 5-Series, която се превръща в гръбнака на BMW в следващите пет поколения. Новото, осмо поколение не изглежда радикално ново, но носи някои ключови новости, които ще оформят бъдещето на модела, най-съществената от които е въвеждането на i5, първата изцяло електрическа Серия 5.
В обширен материал Automotive News анализира развитието на китайските марки, които започват похода си към завладяване на световния пазар, след като вече станаха най-големия износител на автомобили в света през първото тримесечие на годината.
В същото време Great Wall избира къде да построи завод в Европа, но няма да е в с. Баховица, Ловешко. Там дълго време имаше цех за сглобяване, с който гордо наричаха колите Made in BG, но това не беше така. Сега концернът се оглежда завод в Германия, Унгария или Чехия.
Хибридът Toyota RAV4 Prime измина 1940 км, зареждайки се от пътната настилка, технология на израелския стартъп Electreon. В течение на над 100 часа автомобилът черпеше енергия за батерията си безконтактно, благодарение в вградената в асфалта система за индуктивно зареждане.
Toyota записа името си и с един рекорд: през април компанията отчете рекорден брой в историята си произведени автомобили. Става въпрос за 787 800 бройки (+13,8% спрямо април 2022 г.).
Докладът на The International Council on Clean Transportation определя като „лидери” само Tesla и BYD, следват 12 концерна, които стоят в графата "transitioners", казано по друг начин – компании, които са в процес на преход. В челото на тази графа са BMW и Volkswagen. В дъното са шестте "laggards" (от английската дума за муден, пипкав човек). Тук са пет японски компании и индийската Tata.