Някога LS беше огромна лимузина, сега Lexus я превърна в... 6-колесен миниван

Не изглежда като нещо за конвейра, но кой знае. Освен това е толкова... различен, да не казваме друга дума, че заслужава внимание

Пламен Георгиев,
Lexus LS Concept

Lexus

З абравете какво знаете за LS, защото това очевидно не е той. Името може да е препратка към доскорошния флагман на Lexus, но всичко останало е драстично променено. Двете букви вече не означават „Луксозен седан“, а „Луксозно пространство“. И това продълговато... нещо го предоставя в пълна степен.

Макар идеята за миниван LS да звучи като нещо, което някой може да генерира с изкуствен интелект в скучен ден, този концепт е реалност и дебютира на стартиралото в Япония изложение за мобилност.

Lexus

LS е странно, меко казано, превозно средство за луксозен превоз на хора с шест колела и три реда седалки. Изглежда налудничаво в тези форми, но в момента луксозните миниванове са в процес на растеж, а в Китай буквално са неотменна част от автомобилния пейзаж и се ползват с голям интерес от клиентите. Нещо повече, Lexus не е нов в играта, защото от 2019 г. има модела LM с гротескно гигантската решетка, но и огромна доза лукс в интериора, което е най-важното за този тип автомобили.

Сега LS Concept е далеч по-екстравагантно предложение от LM, и не само заради допълнителната ос. Главният брандинг директор на Toyota, Саймън Хъмфрис, наскоро заяви, че Lexus ще „продължи напред като пионер“ и ще „се движи по-свободно“.

Lexus

Дизайнът тип „тухла на колела“ е изцяло посветен на ръбовете, под които има просторна кабина, покрита с гигантски двоен панорамен стъклен покрив. Колкото и шантаво да изглежда, серийна версия може да се появи. Председателят на Toyota Акио Тойода е уверен, че екипът по разработка може да вдъхне живот на минивана LS и косвено да замени основополагащия седан.

Lexus

Lexus остава мълчалив относно техническите спецификации, но концепцията LS изглежда е най-големият автомобил, който марката някога е правила. Луксозното подразделение на Toyota твърди, че необичайното разположение на шестте колела ще „революционизира опаковката“, въпреки че не е обяснило как. Забелязваме разделена задна врата и десетки декари място за краката на седящите отзад. Бамбукови щори предпазват пътниците от любопитните погледи. Концепцията вероятно е електрическа, което допълнително максимизира пространството

Lexus изглежда поема по нов курс, така че може би просто ще трябва да свикнем с автомобили, които разчупват стереотипите. А за това свидетелстват и другите концепции, показани в Токио.

Lexus Lexus LS Concept Japan Mobility Show