С траната на изгряващото слънце е домакин на Japan Mobility Show 2025, което тази година ни предлага (по традиция) много интересни новости. Една от тях е тази концептуална разработка на тема Corolla. Това наистина ни изненада, защото Toyota дава заявка да преосмисли кардинално формулата на традиционната седан форма, на която Corolla разчита десетилетия наред. И която е помогнала моделът да носи приза Най-продаван автомобил в света.
Концепцията е част от нова кампания, озаглавена „За теб, Toyota“, и е създадена от Европейския дизайнерски център в Ница, Франция.
Както сами виждате, този автомобил не носи, за добро или лошо, (почти) никаква прилика с настоящото 12-то поколение на Corolla. Да, това е концепция, но спокойно може да заключим, че за новата генерация в Япония се мисли кардинално. Само се надяваме цифрата 13 в историята на Corolla да не се окаже проблемно, защото не е сигурно, че клиентите биха приели една толкова кардинална промяна. Това единствено времето ще покаже.
Toyota
Затова нека не гадаем, Corolla Concept следва линии и дизайнерски похвати, които са по-характерни за модерните електромобили. Със сигурност автомобилът дава ясна индикация на новата дизайнерска посока на развитие, която вече видяхме с Prius.
Предната част интерпретира похвата „Глава на чук“, с LED фарове по цялата ширина, които сливат хоризонтални и вертикални светлинни подписи. Традиционната решетка е премахната, заменена от тесен долен въздуховод в бронята и фин вентилационен отвор в основата на предното стъкло.
Toyota
В профил автомобилът е оформен по-скоро като спортно купе, а не класически седан. В предния ляв калник има порт за зареждане, редом с нов вертикален акцент под огледалата. Други забележителни характеристики включват низходяща линия на прозорците, скулптурирани странични панели и конвенционални дръжки на вратите.
Toyota
Задната част е дефинирана от изчистен, интегриран спойлер тип „патешка опашка“, който завършва рязко скосеното задно стъкло. Острите „рамене“ водят до задни светлини по цялата ширина с пикселно осветление, а надписът „Corolla“ е разположен върху плоската задна врата. Задната броня добавя дълбочина със скулптурирано покритие и централно разположение на регистрационния номер.
Toyota
Интериорът е също толкова радикално преосмислен, колкото и екстериорът. Таблото е изключително изчистено с малки екрани пред водача и пътника до него. По средата няма дисплей, за сметка на това има плаваща централна конзола с превключвател за трансмисията, заедно с футуристични седалки и амбиентно осветление. Основните контролери са групирани на волана и от всяка страна на приборното табло.
Toyota не споделя спецификациите на „преоткритата“ Corolla, но потвърди, че ще остане вярна на своя многопрофилен подход. Това означава, че ще предлага разнообразие от опции за задвижване, включително изцяло електрически и хибридни, отговарящи на нуждите на купувачите на различни пазари по света.
Въпреки ясното намерение за производство на концептуалния Corolla, автомобилният производител не обяви точна дата за дебюта на новото поколение. Въпреки това, тъй като настоящият модел е на пазара от 2018 г. с фейслифт през 2022 г., наследник може да се появи през 2026 г. или 2027 г.