Ф еновете на електрическата мобилност използват всеки повод, за да погребат компанията заради изоставането й на електрическия фронт. Вероятно това ги кара да се чувстват добре, но най-добре се чувстват акционерите в компанията, която отчете рекордни продажби в историята си в рамките на месец.
Отчетът на компанията казва, че през април от конвейра са слезли 787 800 автомобила (+13,8% спрямо април 2022 г.), което е рекорд в историята на Toyota. В Япония са били произведени 273 060 автомобила, ръст от 12,2%. Заводите извън пределите на родината са направили 514 740 бройки, с 14,7% повече спрямо година по-рано.
В Индия ръстът на производството е повече от двоен (119%), на по-важното е, че в Китай японците постигат 51,9% по-голям производствен капацитет. Като цяло производството в Азия е скочило с 21,5% на годишна база. В Европа ръстът също е сериозен – 19,3%. В САЩ, Канада и Мексико ръстът е скромен, само 6%.
Що касае продажбите, Toyota също бележи ръст. През април компанията е продала 800 863 автомобила, което е с 4,9% спрямо април 2022 г. Китай се отчита с ръст от 46,3% до 162 600 бройки, в Япония са продадени 125 300 коли (+21,5%).
Ето е един любопитен факт за феновете на електромобилите. През въпросния април са били продадени… 8584 електрически коли, за пръв път над 1% от общите продажби. Това наистина е изключително малко и затова вече доста фенове на EV поставят Toyota на страната на губещите. Едва ли ще е така, но и логично се поставя въпроса за изпълнението на плановете за електрификация, които предвиждат милионни продажби само след няколко години.
За четирите месеца на годината Toyota е продала над 3,2 млн. автомобила (+2,6%), от тях 26 057 електрически. Общият проблем на производството скача с 6,8% до 3,13 млн.