Х ибридът Toyota RAV4 Prime измина 1940 км, зареждайки се от пътната настилка. В течение на над 100 часа автомобилът черпеше енергия за батерията си безконтактно, благодарение в вградената в асфалта система за индуктивно зареждане.
Технологията е разработена от Electreon и вече се тества на няколко участъка в Швеция, Германия и САЩ. Тя позволява да зарежда батерията на автомобила с мощност до 70 kW при скорост до 80 км/ч.
По време (100 часа и 24 минути) на тестовото изпитание на овално трасе, Toyota RAV4 Prime получи общо 240 kWh енергия, спестявайки на околната среда 370 кг СО2.
Electreon избират хибрид, за да демонстрират, че всеки EV, дори този с малка батерия (в случая на RAV4 Prime тя е 18,1 kWh) може да се възползва от удължен, дори неограничен пробег. Демонстрационното трасе на компанията е само 200 метра дълго (овал), като около 25% от него е електрифицирано.
Технологията на Electreon се състои от медни намотки в асфалта, които предават електричество към автомобила. Специално устройство, свързано с „облак”, управлява бобините.
В Швеция тестовете на междуградския път SmartRoad Gotland, свързващ летището на остров Готланд и град Висбю, започнаха през есента на 2021 г. и продължиха до март 2023 г. През декември 2022 г. в Белинген, Германия, стартира първият етап за изграждане на дълга 400 метра отсечка с две статични зарядни станции. Втората фаза ще удължи отсечката с още 600 м. Проектът ще зарежда електрически автобус по пътя му към града.
А ние имахме шанса да разберем от първо лице как действа индуктивното, но статично зареждане. Това е съвместен проект на Volvo и властите в Гьотеборт, които планират до 2030 г. градът да е СО2 неутрален.