Н е винаги Range Rover Sport е бил най-спортно ориентираният SUV на пазара, въпреки името си. Но сега Land Rover наистина вкарва Sport в елитната лига на топ SUV играчите, представяйки най-мощния Land Rover в историята.
Преди седмици Land Rover представи актуализирания Range Rover, на върху на гамата при който застава версията с 615 к.с. от 4,4-литровия V8 двигател на BMW. Очакваше се, че същата версия на мотора ще се появи и в Range Rover Sport SV. Само че инженерите на Land Rover отидоха по-далеч, като извадиха от този мотор още 20 к.с., за да стигнем до общите 635 „коня” и максимален въртящ момент (непроменен) от 750 Нм. Но и тук има уловка, тя се нарича Dynamic Launch Mode, който за кратко дава 800 Нм.
Тези цифри представляват огромен скок спрямо 5,0-литровия V8 със суперчарджър в предишното поколение SVR, който разполагаше с 575 к.с. и 700 Нм. Новият SV ускорява от 0 до 96 км/ч за 3,6 секунди, докато старият SVR правеше това за 4,3 секунди. В същото време емисиите СО2 са с 15% по-ниски сега отколкото преди това.
Но може да предположим, че Land Rover пази в ръкава си още един коз под формата на нов SVR, който на по-късен момент да излезе и да се противопостави на Porsche Cayenne Turbo GT. Наскоро Porsche се похвали с 659 к.с. и ускорение 0-96 км/ч за 3,1 сек. Максималната му скорост е 304 км/ч, докато тази на Sport SV – 290 км/ч.
За да може да се справя удачно с тези цифри, Land Rover е внесъл нужните корекции, но клиентът ще трябва да плати допълнително за тях. Сред тях се открояват първите 23-цолови джанти в сериен модел на марката, както и първите карбон-керамични спирачки в SUV на Land Rover.
Джантите спестяват общо 36,5 кг, а карбоновите спирачки още 34 кг. Карбонов е и предният капак, като така от теглото се спестяват общо 76 кг. Това обаче не значи, че Sport SV е лек със своите 2485 кг, цели 272 кг над Cayenne Turbo GT.
Но пък от Land Rover се хвали с окачването 6D Dynamics с комбинация от хидравлични амортисьори и регулируеми въздушни пружини, които неутрализират нуждата от антирол барове. За тази конфигурация Land Rover твърди, че е най-модерната в класа.
За да може водачът да активира целия този потенциал, на волана е монтиран червен бутон SV, при натискането на който се променят настройките на кормилната колона, трансмисията, окачването, изпускателната система, намалява се височината на просвета с допълнителни 15 мм.
Всичката тази инженерна агресия се допълва от нова предна броня и странични престилки, докато четирите ауспуха дават ясно да се разбере, че това не е просто LR Sport. В интериора са монтирани специални SV спортни седалки с карбонови облегалки, керамичен скоростен лост.
Изключително интересни са първите в индустрията Body and Soul Seat (BASS), които анализират музиката, която мощната 1430 вата система Meridian възпроизвежда през 29-те високоговорителя, след което пренася съответните вибрации в предните седалки, за да могат двамата човека отпред наистина да се потопят в аудио изживяването. Ако пък искате да постигнете истински дзен по време на пиковите натоварвания в градския трафик, човек може да пусне една от шестте специално създадени музикални изпълнения.
Единствената версия, в която SV ще се предлага за моделна година 2024, е топ изпълнението SV Edition One на цена от 198 894 евро.
Но новините не свършват дотук, Land Rover Sport идва във версии P530 с мека хибридна технология и 4,4-литровия V8 на BMW, мощността от 530 к.с. е непроменена. Старият P510 плъг-ин хибрид е преименуван на P550e, за да отбележи скока на мощността от 510 на 550 к.с. благодарение на вградения в трансмисията електромотор.
Въртящият момент също скача от 700 на 800 Нм, което спомага спринтът от 0 до 96 км/ч да намалее от 5,2 на 4,7 секунди. Най-важното е, че пробегът на ток се увеличава от 113 на 121 км.