А ко някои от вас ще се почувстват по-добре, тогава да го кажем: България бе първата страна в ЕС, в която Great Wall имаше „завод”. Аз бих използвал определението цех, защото именно това беше т. нар. производствена мощност в с. Баховица, Ловешко. Цех, в който се асемблираха почти готови автомобили Great Wall, след което те с гордост носеха лепенки Made in BG.
Сега компанията вече наистина мисли да започне производство в Европа, като китайците разглеждат опциите за закупуване на вече съществуващ завод в Германия, Унгария или Чехия. В момента тече оценка на представените опции.
Още през 2021 г. стана ясно, че Great Wall търси производствена площадка на континента. Тогава като най-удачен вариант се разглеждаше заводът на Nissan в Барселона, в който се произвеждаше пикапът Navara. Днес Испания не попада в плановете на Great Wall, вниманието е насочено към две страни от Източна Европа и Германия.
Преди неуспешния опит у нас от 2012 г., Great Wall се опита да прави коли и в Италия през 2007 г. Но по онова време китайските модели бяха доста далеч като качество от предпочитанията на европейските клиенти, докато сега това вече не е така.
През 2019 г., на салона във Франкфурт бе показана марката Wey, но също трябваха няколко години, за да стартират продажбите й в Европа. През есента на миналата година, на салона в Париж, Great Wall даде да се разбере, че в Европа ще се продава и друг подбранд, а именно Ora. Първият пазар за марката е Великобритания, където Ora Funky Cat GT е оценена на 31 995 британски лири. Wey Coffee 01 в Европа стартира от 55 900 евро.