Honda се възползва от различен вид носталгия по електрическите автомобили – такава, която връща радостта от шофирането в необичаен, градски пакет. На автосалона в Токио компанията представи своя Super-ONE Prototype - компактен електрически автомобил, който предава духа на класическите малки градски коли, но с изненада: усещането е сякаш шофирате нещо с многостепенна скоростна кутия и традиционен двигател, въпреки че е изцяло електрическо.
Проектиран като духовен наследник на чудатия Honda e, този компактен електромобил трансформира духа на марката на малкия автомобил в мускулест, широкоъгълен хот-хеч пакет. Изграден върху лека платформа, заимствана от популярния в Азия N-Series, Super-ONE е мигновено завладяващ, благодарение на ниската си, стабилна стойка, солидните пропорции и изпъкналите калници, които крещят „динамично шофиране“. Това не е просто уред, а малък градски автомобил, проектиран да предизвика емоционална реакция.
Honda
Най-отличителната черта на Super-ONE обаче не се крие в очарователния му екстериор, а в революционния му подход към ангажираността на водача. Honda осъзнава, че много ентусиасти, особено на пазари, които харесват класическия, елегантен малък градски автомобил, като Обединеното кралство и Европа, пропускат визуалното, практическо изживяване на автомобил с бензинов двигател. За да преодолее тази празнина, Super-ONE Prototype е оборудван с уникален „Boost Mode“.
Когато е активиран, Boost режимът прави повече от просто освобождаване на пълната мощност на електродвигателя за рязко ускорение. Той синхронизира усъвършенствана система, за да създаде пълното усещане за шофиране с ДВГ и дори вибрациите от него.
Това включва симулирана 7-степенна трансмисия, която осигурява усещане за превключване на предавките, допълнено с тактилна обратна връзка и виртуални предавателни числа. Едновременно с това, системата за активен контрол на звука вкарва мощен, ориентиран към производителността, звук на двигателя в интериора, перфектно съответстващ на командите на водача.
Honda
Комбинацията от симулиран звук, усещане за превключване и дори вибрации работят заедно, за да стимулират сетивата на водача, предоставяйки радостта от шофирането, която мнозина чувстват изгубена в безшумния електромобил. Вътре, Honda се е спряла на игрива, но фокусирана среда за водача: спортни седалки, хоризонтално разположено арматурно табло за минимизиране на визуалния хаос и асиметрична синя облицовка, която поддържа атмосферата оживена.
Honda не ограничава Super-ONE до Япония. Компанията казва, че планира глобално пускане на пазара, като производствената версия ще бъде пусната в продажба през 2026 г. Когато пристигне във Великобритания, ще се казва Super-N, пригоден за европейския вкус, където компактните и забавни електрически автомобили са особено обичани.