Липсва ли ви М3 Е30? Manhart сложи 3,5-литров турбо „шестак” с 410 к.с.

Оригиналният атмосферен 2,3-литров двигател е заменен с мотор от Alpina B7 S Turbo

Пламен Георгиев,
Manhart MH3 TURBO

Manhart

E30 има статута на икона в сърцата на родните баварски фенове. Но истински легендарен статут М3 (Е30) изкова през 80-те години. Тогава моделът се окичи с прозвището на най-успешният автомобил за туристически надпревари за всички времена. М3 Е30 спечели световна титла, две европейски, над 60 национални шампионата – включително две отличия в DTM – и над 1000 победи в национални и международни състезания.

Тези успехи са в основата на някои конверсии от страна на тунинг ателието Manhart. През 80- и 90-те години инженерите оборудват М3 Е30 с 6-цилиндрови двигатели от E28 M5 (M88) или E34 M5 (S38). Но последното им изпълнение, MH3 3.5 TURBO, отива по-далеч.

 Manhart MH3 3.5 TURBO

Manhart

Manhart MH3 3.5 TURBO

Легендарният 2,3-литров високооборотен 4-цилиндров двигател и изваден от моторния кош. На негово място е монтиран 6-цилиндров турбо двигател от ALPINA B7 S Turbo. Благодарение на турбината К27 от Kühnle, Kopp and Kausch, този 3,5-литров редови „шестак” предлага 4стандартните” 335 к.с. и 500 Нм, които ускоряват B7 S Turbo (на базата на BMW E12) до максималните 260 км/ч.

След като инженерите правят нужните модификации по турбото и интеркулера, сега MH3 3.5 TURBO разчита на 410 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Той се прехвърля към колелата посредством 5-степенна ръчна скоростния кутия и диференциал Drexler с 25% блокировка.

 Manhart MH3 3.5 TURBO

Manhart

Manhart MH3 3.5 TURBO

За да подчертаят спортното наследство на MH3 3.5 TURBO, дизайнерите на Manhart са обзавели 2-вратия седан с преден „нож” и заден спойлер с карбонови крила, като всеки един от детайлите напомня за върховния M3 Е30 Sport Evolution. В допълнение на това, моделът е облепен в матово зелено фолио, задните стопове и мигачи са затъмнени. Джантите MANHART Concave One са 19-ки. Зад тях са монтирани червени 4-бутални спирачни апарати Brembo. Окачването е от H&R, изпускателната система е изцяло нова.

Интериорът е изпълнен в червена кожа, спортният 3-лъч волан Momo е с диаметър 350 мм, скоростният лост е с дървена дръжка и логото на MANHART. Интегриран в ляво на средния вентилационен отвор дисплей дава на водача различните параметри на турбо двигателя от B7 S.

тунинг Manhart MН4 GTR II Manhart MH3 3.5 TURBO