Зарядната инфраструктура в ЕС изостава и спира разгръщането на електрическата мобилност

В Европейският съюз са нужни 8 пъти повече зарядни точки от сега съществуващите

зарядни станции

iStock

К ое е първото: електромобилът или зарядната станция? Да ви звучи познато този риторичен въпрос? Така е, но той създава сериозни затруднения за масовото навлизане на електрическите автомобили на пазарите на страните членки на ЕС. Производителите казват, че няма достатъчно зарядни станции, инвеститорите – че няма достатъчно електромобили. Но без значение, доклад на АСЕА е стигнал до заключението, че в ЕС имаме нужда от 8 пъти повече зарядни точки годишно, за да се посрещне търсенето.

През миналата година са инсталирани само 150 000 обществени зарядни точки в Съюза, като така общият им брой достига малко над 630 000.

Това е много далеч от около 410 000 зарядни точки, които е нужно да се правят годишно, за да бъде изпълнен поетият ангажимент от Европейската комисия от 3,5 млн. до 2030 г.

От АСЕА предупреждават, че търсенето бързо е изпреварило тази цел, тъй като продажбите на електрически коли в ЕС са нараснали три пъти по-бързо от инсталираните между 2017 и 2023 г. зарядни точки. Нещо повече, тази дупка между продажбите на EV и монтирането на зарядни точки вероятно ще се увеличи в бъдеще.

ACEA изчислява, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 млн. зарядни точки, за да се отговори на търсенето, което се равнява на 1,2 млн. годишно – или 8 пъти повече от монтираните миналата година зарядни точки в Европейския съюз.

Източник на статията: autonews.com

зарядни станции Европейски съюз