Ferrari 12Cilindri комбинира ретро стил с модерен V12 двигател

Наследникът на 812 Superfast определено ще се запомни

ferrari 12cilindri

Ferrari

Д ен след като Aston Martin показаха детайли за новия си V12 двигател, който ще ни представи официално по-късно тази година, от Ferrari си казаха „защо да чакаме?“ И показаха наследника на 812 Superfast – Ferrari 12Cilindri.

Да, името му издава какво се крие под дългия и елегантен преден капак – 12-цилиндров двигател. И по-конкретно – 6,5-литров V12 – същият, който започна своя живот в Enzo, но вече много по-развит и подобрен във всяко отношение.

12Cilindri е за феновете на класическите „ферарита“ с голям, атмосферен двигател, готови да пътуват дълго и бързо. Двигателят е без никакви електрификации и въпреки това покрива еконормите напълно, като съумява да развие 830 к.с. и 678Nm.

Максималната скорост на 12Cilindri е „над 340 км/ч“. Спринтът до 100 км/ч тот място става за 2,9 секунди, а до 200 км/ч за 7,9 сек.

Колата тежи 1560 кг., като е дълга 4733мм, широка 2176мм и висока 1292мм. Въпреки това има резервоар 92 литра и багажникът е солидните 270 литра.

Екстериорът на 12Cilindri определено изненадва, като не следва тенденцията за максимално футуристични автомобили. Вместо това поглежда назад във времето и използва елементи от предишните модели с V12 двигатели на Ferrari. Компанията казва, че това е съвсем целенасочено и идеята е да се хареса на ценителите, които искат „кола за малцина“.

Веднага се забелязват елементи от 812, 365 GTB/4 Daytona, 599 Fiorano. Разбира се, придаден им е модерен привкус. А и малко модерни технологии. Дизайнерите не са искали да има спойлер отзад, затова са разработили активна аеродинамика, която да има същия ефект, но да е по-дискретна визуално.

В интериора също има комбинация от ретро и модерни похвати. Използвана е архитектурата за два кокпита на Ferrari, с почти симетрични половини. Освен това има и много възможности за персонализация, за да може клиентът да направи интериора по-спортен или пък по-луксозен, според предпочитанията си.

Има и нови идеи, специално за 12Cilindri. Например „щедро голям“ стъклен покрив, който е затъмнен и дава повече визуален простор. Внедрен е и нов софтуерен интерфейс, който съчетава 10,25-инчов основен дисплей в средата, 15,6-инчов дисплей за шофьора и 8,8-инчов екран за пътника.

На разположение са и технологиите, които вече очаква всеки клиент. Например поддръжка на Android Auto, Apple CarPlay и подложка за безжично презареждане на смартфон. Има и аудиосистема Burmester с 12 говорителя и обща мощ 1600W.

Но, разбира се, това е Ferrari. Основната част от вниманието попада върху механиката и поведението на пътя. Шасието е изцяло от алуминий, като междуосието е с 20мм по-късо спрямо 812 Superfast. И е изцяло ново, като са използвани и преси за някои от важните компоненти, за да се подобри здравината и да се намали теглото.

Резултатът е, че шасито е с 15% по-твърдо спрямо 812 Superfast, но без да се увеличи теглото. Използвана е и втора сплав от 100% рециклиран материал, която е внедрена в рамката на трансмисията и това намалява и вредните емисии при производството със 146кг. CO2 за всеки автомобил. Запазени са механичните характеристики на трансмисията. Самата тя 8-степенен DCT.

Ferrari 12Cilindri използва и много технологии. Сред тях е ABS Evo, която дебютира на 296GTB. Има и още Virtual Short Wheelbase, slide Slip Control, Aspirate Torque Shaping и „електронни“ спирачки, т.е. педалът не е свързан механично със спирачната система. 12Cilindri има и независимо завиване на 4-те колела, за още по-голяма маневреност и стабилност.

Ferrari 12Cilindri ще се предлага и в кабрио версия. Цените са съответно 395 000 евро и 435 000 евро преди екстрите. Клиентите получават 7 години пълно обслужване на автомобила.

V12 двигател спортни коли Ferrari автомобили коли