Hertz планира да продаде още 10 000 е-коли през 2024 г.

Един от гигантите в бизнеса за отдаване на коли под наем постепенно ще извади от автопарка си повече електрически автомобили тази година от планираното по-рано

Hertz

Getty

В отчета си за първото тримесечие Hertz отбелязва, че общо 30 000 електрически автомобила трябва да бъдат продадени през 2024 г. - 10 000 повече от обявеното през януари.

В началото на годината компанията имаше около 60 000 електромобила в световния си автопарк, но обяви, че ще продаде 20 000 от тях в САЩ до края на годината и ще инвестира част от приходите в закупуване на автомобили с вътрешно горене. Сега изглежда, че това няма да е така. В последния си годишен доклад Hertz пише, че е увеличил плановете за изваждане на EV с 10 000 до общо 30 000, предназначени за продажба през 2024 г.

Hertz обяви също, че е признал такси за амортизация на автомобили в размер на $588 млн. през първото тримесечие, включително $195 млн за електромобилите за продажба. След публикуването на тримесечна загуба цената на акциите на Hertz Global се срина с 24% в четвъртък.

Hertz вече обяви през октомври 2023 г., че няма да продължи с разширяването на електрическия си автопарк толкова бързо, колкото беше планирано по-рано. Една от причините е ниската остатъчна стойност на електромобилите. Освен друго тогава се каза, че ремонтите на електрически автомобили са по-скъпи от очакваното. През есента на 2021 г. Hertz обяви планове за закупуване на 100 000 Tesla, половината от които да бъдат предоставени на шофьорите на Uber в САЩ.

Hertz също искаше да наеме още 25 000 електрически коли на шофьори на Uber в европейските столици, включително модели на Tesla и Polestar. Компанията възложи на Polestar да достави до 65 000 е-коли. Hertz направи още една поръчка за до 175 000 електрически автомобили с General Motors.

Междувременно дойдоха проблемите. Стивън Шер, главен изпълнителен директор на Hertz, каза пред Bloomberg в началото на годината, че високите разходи, свързани с електрическите превозни средства, продължават – и „усилията за намаляването им се оказаха по-трудни“.

Конкурентите от Sixt също вадят от употреба моделите на Tesla. Проблемът с остатъчната стойност, който изглежда засяга Tesla повече от други марки, очевидно също играе специална роля при Sixt.

Източник на статията: electrive.com

остатъчна стойност електромобили рентакар Hertz