Tesla отново си навлече проверки и проблеми. Американската националната администрация за безопасност на магистралния трафик (NHTSA) публикува заключенията от мащабната тригодишна проверка на Autopilot и заяви своите притеснения, че направените от Tesla корекции може да не са достатъчни, съобщава MotorTrend.
Проверката започна поради опасения, че Autopilot не се справя достатъчно добре с рекламираните от компанията дейности, потребителите не са наясно с ограниченията на технологията, не я използват правилно и е имало инциденти с ранени и загинали. Разследването заключи, че е за 13 смъртни случая Autopilot може да има различна степен на отговорност и принуди компанията да въведе промени в системата.
Според NHTSA Autopilot е бил използван неправилно от потребителите и е довел до предотвратими катастрофи. Институцията смята, че всичко това е било ясно, че ще се случи и 13-те фатални катастрофи е могло да бъдат избегнати.
NHTSA обвинява Tesla и в предоставянето на недостатъчно данни за катастрофи. Анализирани са 953 сигнала с инциденти от 2021 г. до 30 август 2023 г. За 489 от тях не са предоставени достатъчно данни, които да помогнат на разследването. За 211 от инцидентите заключението е, че е имало достатъчно време за внимаващ шофьор да реагира и да избегне или намали щетите.
Други 145 катастрофи са станали заради напускане на пътя „в условията на ниско сцепление“. А в останалите 111 инцидента функцията Autosteer не е сработила правилно заради реакциите на шофьора.
Макар Tesla да не е съгласна със заключенията на NHTSA, през декември 2023 г. компанията изтегли колите с Autopilot и им добави още оборудване. Включително камери, които да следят дали шофьорите внимават, както и сензор за усилието, което полагат върху волана. Компанията смени и посланията и описанията на технологията, за да напомня на шофьорите, че Autopilot не е пълна автономия.
NHTSA е направила проверка на направените подобрения и не е доволна от резултатите. Тестовете показали, че потребителите лесно могат да изключат или заобиколят допълнителните защити.
Институцията не е доволна и от информацията, която Tesla събира от инцидентите. Тя изчислява, че компанията събира данни само за 18% от катастрофите, за които е съобщено на полицията. За останалите компанията дори не разбира от собствените си системи.
Tesla не е коментирала новите критики. За сега NHTSA не споменава за евентуални наказания или нови обвинения.