Ford отчете нетен приход от $1,3 млрд. за първото тримесечие на 2024 г., сума, до голяма степен дължаща се на успеха на подразделението Ford Pro.
Големият проблем е „зеленото“ подразделение Model e на „Синия овал“. То продължава да източва живителна сила от компанията, като загубата възлиза на $1,3 млрд. за първите три месеца – над два пъти повече от това, което бе загубено през същия период на 2023 г. Ford отчете 84% спад на приходите от Model e. За това бил виновен „ценовият натиск в цялата индустрия“.
За да дадем перспектива на тези цифри, Ford Pro е спечелил приблизително $7300 за всеки от над 400 000 продадени автомобила, след приспадане на разходите, но не и на лихви или данъци (EBIT). Ford Blue е далеч по-скромен в печалбата, тя е само $1400 за всеки от продадените над 600 000 автомобила.
Model e, от друга страна, е губил почти по $130 000 на всяка продажби от близо 10 000, реализирани през първите три месеца на 2024 г. И това е преди в уравнението да се включат лихвите или данъците.
Другата лоша новина е, че 100-те милиона долара приходи са с 84% по-ниски спрямо първото тримесечие на миналата година. И това е въпреки спада на продажбите само с около 20% спрямо същия период на предходната година.
Ford обвинява за загубите намаляването на цените на своите електромобили в отговор на променящите се пазарни условия. Тъй като разликата в цените между ДВГ и EV продължава да расте, Ford може да се окаже в позиция да трябва отново да намали цените - нещо, което изглежда, че не може да си позволи да направи.
Надеждата е, че растящите разходи на Model ще поставят самото подразделение и Ford в по-добра позиция през следващите години. Това е така, защото голяма част от тези разходи се дължат на инвестиции в следващото поколение електромобили. Ако всичко върви по план, тези автомобили би трябвало да увеличат значително бъдещите приходен баланс на Model e.