К акто винаги, има много мнения и материали по тази тема. Споменават се различни причини за светването на опасния индикатор - от ниско ниво на маслото до повреда на маслената помпа, различни течове, изпускане на гарнитурата и др.
Но първо, нека формулираме основното правило: какво трябва да се направи в такава ситуация?
Решението е много ясно: Трябва незабавно да включите аварийните светлини, да излезете извън пътя и да изключите двигателя!
Никога не трябва да се кара с ниско ниво на моторното масло! То не само смазва, но и охлажда, отмива и премахва замърсяванията.
Следващата стъпка, за съжаление, е неприятна: трябва да се обадите на репатрак. Не забравяйте, че при неработещ двигател колата остава без серво на спирачките и волана.
Но има шанс колата да потегли на собствен ход.
Остава възможността причината за проблема да е ниското ниво на маслото. И това не трябва да е причинено от повреда на картера или други механични проблеми. Ако не се виждат очевидни течове, като черно петно върху асфалта, тогава възможната причина е високо изгаряне на масло в двигателя, което води и до неговата повреда. В такъв случай е достатъчно да долеете масло и да продължите тихо (освен ако, разбира се, индикаторът изгасне).
Имайте предвид, че внимателният водач ще забележи признаци за ниско ниво на маслото предварително: индикаторът ще започне да мига при завиване или на наклони.
Какво масло да се долее? Препоръките за доливане на първоначално налято в двигателя масло трябва да се спазват. Но ако на път нямате и не може да намерите подобно масло по бензиностанциите, трябва да долеете такова, каквото намерите. Но, естествено, не говорим за трансмисионно масло, както и че трябва да се долее моторно масло с качествена група, която да е възможно най-близка до препоръчителната.
След това можете бавно да продължите, като избягвате ненужните натоварвания на двигателя по всякакъв възможен начин. И при първа възможност маслото трябва да се източи напълно ида се долее предписаното.