Е дна от основните критики към електрическите автомобили е, че се зареждат много бавно. Докато един резервоар с бензин или дизел се пълни за 2-3 минути, зареждането на батериите отнема часове.
С времето автомобилните производители значително съкратиха времената за зареждане, но все още са по-дълги, отколкото зареждането с течни горива. Polestar обяви, че е постигнала значителен напредък в тази посока, като „ще промени сегмента на EV“, съобщава Autoevolution.
Компанията си партнира заедно със StoreDot и двете са направили успешен тест на своята технология за много бързо зареждане. Тестът е бил проведен с Polestar 5 – новият луксозен седан на компанията, който се очаква скоро.
Технологията използва XFC технологията на StoreDot за много бързо зареждане. Тя предлага постоянна мощност от 310kW и пикова от 370kW в края на зареждането.
Резултатът е бил зареждане на батерията от 10% до 80% за 10 минути – своеобразният и неофициален „Свети граал“ на зареждането. С него пълноценните пътувания на дълги разстояния стават възможни, тъй като дори и кратките почивки ще осигурят достатъчно пробег.
Бързото зареждане има и друго предимство. Чрез него повече коли ще могат да се зареждат за по-кратко време. Това ще намали опашките и необходимостта от огромен брой зарядни.
Разбира се, за да е възможно масово, ще са нужни достатъчно на брой мощни станции. И автомобили, които поддържат технологията.
Прототипът е с батерия с капацитет 77kWh. Амбицията на двете компании е да направят версия със 100kWh. С нея зареждане за 10 минути ще осигурява пробег от поне 320 км.