М акар SUV-овете да доминират автомобилния пазар, не всички клиенти търсят и искат такива превозни средства. Особено в Европа все още има достатъчно голям пазар за компактни автомобили, казва Мартин Сандер, ръководител на европейската дивизия на Ford в интервю за Autocar.
В момента Ford предлага само Fiesta, Focus и Mustang като автомобили, които не са SUV, кросоувър или пикап. При това Fiesta вече е спряна на някои пазари, като се очаква, че и Focus да я последва постепенно от догодина.
Сандер обаче не смята, че Ford ще изостави напълно компактните хечбеци и седани. Според него, особено в Европа, има интерес към тези коли и те са важни и за основните ценности на компанията.
„Има ценности, които са ни направили успешни през последните няколко години – високо качество и добра стойност за парите. Няма да се откажем от тях. Това са фундаментални ценности, които Ford спазва в целия свят вече много години. Ще видите различно качество от гледна точка на дизайн, интериор, оборудване и производителност“, допълва Сандер.
Той дава за пример новия Explorer. Качеството на материалите и изработката е много по-високо, казва Сандер. „Брандът е толкова богат и мощен и трябва да подобряваме силата му още в Европа“, допълва той.
Това ще включва големи промени в продуктовата гама. Засега само Explorer и новият Capri са с финализирани решения. Първият е SUV, а вторият ще е кросоувър. И двата използват модулната платформа MEB на Volkswagen.
Ford все още не е взела решение за следващите коли, които да използват MEB. На теория е възможно Ford да предложи конкурент на Skoda Epiq, Cupra Raval и Volkswagen ID.2. Вече има слухове, че Fiesta може да се завърне в електрическа форма още това десетилетие.
Според източниците на Autocar, Ford е формирала малък екип, който има за задача да направи компактна електрическа кола с цена около 25 000 долара. Ръководител на проекта е Алън Кларк, бивш главен инженер на Tesla Model Y, като той работи вече 2 години по колата.
Попитан дали този модел скоро ще бъде факт и ще бъде предлаган в Европа, Сандер казва: „Разглеждаме вариантите да предложим бъдещи глобални продукти и в Европа, но основният принцип на нашите предложения за Европа занапред ще бъдат иконични, емоционални продукти. Няма да се върнем в състезанието с големи обеми продажби, просто за да постигнем определена бройка в завода или да бъдем в сегмент, в който са и останалите“.
С други думи, Ford ще заложи на по-различни предложения, които да отразяват индивидуалността на марката. Паралелно с това компанията ще се опита да съчетае тази индивидуалност и с предпочитанията на европейския пазар. А това е рецепта за доста интересни коли.