Mercedes подобрява сигурността на колите си със специални технологии

Краш тестовете са само началото на истинската работа

mercedes краш тест

Mercedes-Benz

З а мнозина краш тестовете са един от най-важните начини да се провери и подобри сигурността на автомобилите при различни инциденти. Всъщност, те са само началото на истинската работа.

Mercedes например има сложна система за анализ на краш тестовете, съобщава Autocar. Тя включва допълнителни техники и специални технологии, за да се провери всеки един аспект на автомобила след краш тест. Дори и зоните, които не са видими с просто око.

Един от новите подходи е сканиране на купето с рентген. А миналата година компанията е станала и първата, която е сблъскала две електрически коли за тест и първата, която сканира с рентген момента на удара при друг тест.

Ударът е бил страничен – колата е била на място, а в нея е ударена тежка бариера със скорост 60 км/ч. На седалката от страната на удара е имало специално чучело, разработено за странични удари и да представлява женско тяло.

Mercedes използва линеен ускорител, за да прави рентгеновите кадри на удара. Той излъчва кратки импулси, по няколко микросекунди всеки, като всеки от тях прави ясен кадър на случващото се. Ускорителят е достатъчно мощен, за да може да генерира до 1000 кадъра в секунда, т.е. ясно се улавят и най-малките детайли от случващото се.

Самият удар също трае само няколко милисекунди. Така че крайният резултат е около 100 изображения, които заснемат целия процес. Те могат да бъдат разглеждани индивидуално, както и да бъдат обединени като клип.

Експертите на Mercedes получават много повече данни, включително какво се случва вътре в кухините на автомобила, как се деформират елементите и дори какви са вътрешните последствия за чучелото. Технологията не пречи и на останалите камери и сензори, така че с един краш тест могат да се съберат всички традиционни данни, както досега.

Единствената разлика е допълнителната защита на тестовата зона, която да предпази служителите от рентгеновите лъчи. Тази разлика обаче е доста съществена, тъй като включва допълнителна стена от бетон с дебелина 40 см. около сградата, както и 45-тонна гигантска защитна врата.

Усилията обаче си струват, тъй като Mercedes може да събира много повече данни от тестовете и да ускори и прецизира всеки нов детайл или аспект, който трябва да изработи, промени или подобри.

коли автомобили Mercedes краш тестове